Hur klarar ni detta? Jag gör det inte...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
tove79

Inlägg av tove79 »

Jag ville bara säga...att jag pallade inte med gråt och skrik, jag grät jag med...och så tog jag upp honom...och grät ännu mer för jag trodde att jag sabbat alltihop.
Nu har ju du fått hjälp och ordning på allt, men om någon annan som misströstar läser tråden så vill jag säga att det kan vara bra att pausa ett par dagar och sen börja om från början igen. Och kanske bryta mönster där det inte funkar. Jag fick inte daglurarna att funka alls, det var hemskt. Så jag fick nog och bestämde mig för att prova något annat så jag la Ivar i våran säng istället när han skulle sova på dagen (och resarverade spjälisen för nattsömn) och det funkade faktiskt för oss. Nu sover han sina dag-lurar där, och eftersom han delar rum med sin storebror blev det ju även det mest praktiska.
Så nej, alla får det inet att funka på en gång. Men såsmåningom :D .
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
IdaLinnea

Inlägg av IdaLinnea »

Tänkte bara uppdatera lite. TACK Tove oxå för ditt inlägg. Skönt att höra på nåt sätt att det finns andra som inte pallar för trycket. Därmed INTE sagt att det är rätt. Men man känner sig så uslig då man sitter där och vet att man gjort så fel, så fel...

Men så får man en spark i ändan och en klapp på kinden och så tar man nya tag och i morgon är en annan dag och... :) så går ju livet vidare med våra små.

Vi tog det ganska lugnt efter "kollapsen", han blev ju dessutom störtförkyld lillkillen. Jag tror faktiskt det var därför som allt blev så fel?! Han kunde inte ta till sig kuren för han hade ont i kroppen? Men vi gjorde så som Torpsara skrev. Jag har dock inte styrt upp vårt schema för det passar oss bra än så länge. Men med dagslurarna var det så att han frågade och jag svarade osv. Vi har ju inte varit benhårda eftersom det enbart gällde dagslurarna men jag har varit väldigt noga med att lägga honom varje dag samma tider och det funkar bra. Idag sov han natt 20.30-07.30 och dagslurar enl schema.

Så, vi är lyckliga båda två. TACK för stödet här på forumet! :heart:
Mamma till tjej maj -05, kille jan -07
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:thumbsup:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"