Vi har beslutat att hjälpa vår lilleman att sova sött med hjälp av kuren och vi har precis börjat sätta oss in i hur man ska gå tillväga + skaffat andningslarm förstås

. Jag undrar dock några saker och hoppas att någon kan hjälpa oss.
Först lite bakgrundsfakta:
Lille Tino somnar själv 7 av 10 gånger (får mat innan han läggs och är ofta sömnig men vaken - ingen napp på natten) och vaknar oftast bara en gång på natten, och är AAARG, runt 1-tiden, för att få mat och en gång till på morgonkvisten runt 6 (då får han komma till vår säng och där brukar han somna om och sova en timme till). 11-11,5 timmars per natt brukar han sova och jag ser till att han sover ca 4 timmar till under dagen. På dagarna somnar han själv i sin säng med napp eller i vagnen under promenader. Han sover på rygg eller sidan.
Nu till frågorna:

Har någon av er kört kuren på era små trots att de faktiskt inte vaknade så ofta på natten? Och i såna fall, hur gick det då? Fick ni buffa/ramsa natten igenom eller blev det enklare än för er med små som har vaknat flera gånger natten igenom innan kuren genomfördes? (hmmm, virrig fråga, hoppas ni förstår??)

Vi kan inte vagna då vår vagn är alldeles för liten och tänkte gå direkt på buffningen istället, efter idog träning naturligtvis. Funkar det eller bör vi vagna innan? Han är 4 månader och kanske för ung för buffning??

Tino sover i vårt rum men vi har inte skärmat av hans lilla vrå. Är detta något vi måste göra innan vi sätter igång eller kan man lyckas kura ändå?
Om ni har några tips eller råd att ge så är jag ytterst tacksam
Nu ska här läsasläsasläsas och buffasbuffasbuffas (på mitt högra lår och min stackars sambo)