Börja från början? Och lite annat.

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gäst

Börja från början? Och lite annat.

Inlägg av Gäst »

Vi har nu kommit helt ur fas härhemma pga en långdragen förkylning med mycket hög feber. Lillis har haft dålig aptit så jag har gett honom ett nattmål för säkerhets skull och så har vi haft uppvakningar varannan timme nätterna igenom. Nu börjar han dock piggna till och jag ska återinföra lite dessvärre borttappade rutiner.

Han hade precis fått nytt schema med mindre sömn när han blev sjuk och just de tiderna tror jag att han nu har svårt att följa. Kan man använda sig av alla marginalkvartar när man introducerar nya tider, eller bör man följa schemat helt i början?

Och så natten...är det läge för en fullständig kur månntro? Han har ju från början bara vagnats över sina nattmål och jag har verktygat vid behov, men inte behövt använda mig av själva kuren. Någon med haverierfarenheter som kan ge råd?

Aptiten är ju heller inte helt tillbaka. Nu får jag vara glad om han äter 150 ml vid varje mål så för att vara säker på att han inte är hungrig behåller jag nog extramålet ett tag. Känns som om det bästa är att själv bestämma en tid och väcka för mat oavsett skrik eller tidigare vaknanden?

Oj, vad det här låter osäkert... är nog mest matfrågan som fått mig att öppna vargadörren igen. Nåväl- nu ska dom ut!

Siri
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Kör som du känner är rätt - utan att tveka - under tiden han är sjuk. Det låter helt ok att ge honom mat en gång på natten (på bestämd tid) om han äter dåligt. Men jag tror att det är mer för din än för hans skull. Ammar du eller ger du flaska? Om du ger flaska kan du ju alltid pröva Mammut Marias tips att mata i sömnen. Tippa honom på sidan och tratta i flaskan bara.

Han behöver sova så mycket som möjligtnu närhan är sjuk.

När han frisknar till kan du köra en kur igen. Fast jag tror inte att det tar många gånger innan han tar ramsan och somnar och sover lugn och trygg igen.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack, LO- faktiskt räckte det med att koppla på attityden igen. Lillis var orolig igårkväll men tog till sig ramsan och somnade. Fick mat i sömnen vid elva och sen sov han fram till väckning vid halvåtta. Känns jätteskönt!

Siri
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"