Rufus äter under dagen 6.45 (bara amning), 10 (smakis + amning + ev tillägg), 14 (amning + tillägg), och sen till det du frågade
Detta tar MAX 10 minuter för han skriker när han inte får mer DIREKT!!! Jag är alldels svettig efteråt.
Detta tar längre tid, han äter ibland 1dl och ibland upp till 2 dl men det är sällan. Oftast ca 1,5 dl.
Vi försöker vara klara med den maten senast 18 för att få lite uppehåll innan nattslurken, och ofta är han klar redan 17.45.
Detta tar ca 15 minuter. Han äter ca 1,5dl men ibland lite mindre och ibland hela flaskan. Första gången han fick välling åt han lite stötvis och gjorde grimaser, men jag låtsades som att det regnade och då fortsatte han.
Vid 19 så byter vi på honom igen (eftersom han nästan alltid bajsar under nattslurken
Jag tror att Malte säkert kan sova bra utan att äta lika mycket som Rufus på kvällen, det är ju hela dagsintaget som räknas. Efter ett par nätter utan nattslurk så kommer han att vara hungrigare på dagen också, tror jag, så det gäller bara att hålla ut tills han fattat att det är då man äter.
Hur mycket äter Malte på natten? Dvs hur länge och båda brösten? Rufus åt på slutet bara 5 minuter ur varje bröst, bara så länge det flödade fort, så jag tror han max fick i sig 100ml. Det är ju lätt att konstatera att det inte var det målet som gjorde att han stod sig hela natten! Äter Malte 22 eller 4? Jag har glömt...
Och tack för napp-borttagnings-pepp! Jag börjar verkligen se fram emot att få göra något åt det här och det är en skönare känsla än att vara nervös inför det. Antagligen betydligt bättre för ATTITYDEN också.