Hon har även varit svår att få å somna på kvällen, har alltid legat mellan oss i sängen och ammats till sömns.
Men nu har vi börjat lägga henne i spjälsängen, hade några kvällar för några veckor sen när vi bestämde oss. Vi la ner henne, med napp o snutte o gick sen ut. Kom in efter några minuter, la ner henne, med napp o snutte och gick ut. Höll på så tills hon somnade tillslut.
Nu är hon jätte-lättlagt på kvällen. Pappa lägger henne och hon somnar direkt. Även dagtid sover hon bra, alltid i vagnen utomhus.
Men hon vaknar fortfarande massor på natten. Nu förtiden är det mest pappa som tar nätterna för ser hon mig så blir hon galen. Han får ge henne nappen några gånger o sen somnar hon om relativt snabbt, men iaf en gång/natt så får hon välling, som tar läääääänge att äta upp. Detta vill vi sluta med.
Så nu till mina frågor.
- Hur gör vi på nätterna? När hon vaknar, ska vi då börja buffa o ramsa? Det behövs ju inte vid läggning...
- Antar att nappen måste bort lr..? Det är lite delade känslor där. Hon somnar ju så himla lätt på dagen o kvällen när hon får den, då vet hon att det är sömn som gäller så att säga. Men det är ju säkert därför hon vaknar på natten oxå, eftersom det åkt ut.
- Vi har ingen fantasi. Vad ska vi ha för ramsor? Och det här med bekräftelseramsa, ska den vara en helt annan än vanliga ramsan lr ska den bara uttalas annorlunda? Förstår inte riktigt...
Blev tipsad av en kompis igår om denna metod, hon använde den till sin son för ett år sen och säger att den är hur bra som helst. Han sover 12 timmar/natt och är väldigt enkel vid läggning. Så vill vi ju oxå ha det... Så nu är jag så inspirerad och peppad. Läser och läser och försöker få med mig pappan. Inser att vi är ganska bra på väg, men är tveksam med det där med buffning på natten.
Tacksam för svar.