Nu har vi kurat och haft vår uppföljningsvecka och allt har gått riktigt bra. Det som känns viktigt nu är att fortsätta hålla flaggan i topp och inte börja svikta.
Nätterna går bra, hon vaknar varje natt runt fem, men brukar ta ramsan och somna om. Hon brukar bli väckt av pappa ca en kvart innan hon ska vakna, så vi använder marginalkvart.
Korta lurarna fungerar ok, men inte den långa (1,5h). Efter att ha sovit bra under kuren och början på uppf. veckan, har hon nu börjat vakna efter 40 min. Jag ramsar (ramsar bara när hon är ledsen och frågar) och backar, men har de senaste två dagarna tvingats ge beskedet. Buffa!!!!!
Detta strul har skett de tre senaste dagarna, men som sagt f.ö. fungerar det mesta.
Min attityd är på plats men jag har en tveksamhet (kanske är inte attityden på plats eftersom jag har en tveksamhet...), som jag vill bli av med. I.o.m. att jag inte lyckas "komma till tals" med min lillstrumpa under långluren, är jag rädd för att ramsan inte sitter där den ska. Tänk om jag inte har lyckats förmedla den tillräckligt bra? Har hänt vid något enstaka tillfälle att hon vaknat när jag bekräftat och då är jag rädd att jag inte etablerat ramsan bra nog.
Behöver era erfarenheter och kommentarer!
Hälsn. Ottilia