Ska jag våga ta bort nattmålet?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Lite otålig är du allt. Försök ta en sak i taget. Allt kan inte "sitta som en smäck" från att ha varit en svår röra med miljoner frågetecken alldeles nyligen.

Jag vill tacka Lua för ett suveränt svar, som jag ber dig läsa och ta till dig noga, noga :!:

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gäst

Inlägg av Gäst »

:) Nej det är ju sant, allt faller ju inte på plats på studs :!:
Jag tycker verkligen att allt är så himla bra nu, och kärleken sprudlar åt alla håll och kanter.

Kanske för övermodig, som försöker införa ensamlek :roll: Men tycker ju att det, inte ska vara nån skillnad att ligga på en filt på golvet, och leka, och leka ensam i vagnen...

Otålig, ja det är jag nog. :oops:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nu har jag läst Luas svar om och om igen..Noga noga, det var ju nu rätt länge sen det svaret skrevs, men hur ska jag praktisera det svaret till min lilla otålighetsfråga om ensamleken?
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Vad har du för saker?
Lua

Inlägg av Lua »

Jo, jag har också läst om det och inte var det mycket om ensamlek där inte :wink: :!: Kanske den trygga stabila attityden som avses?

Vår ensamlek ligger direkt efter frukost, alltså: äta, rap, äta, blöjbyte, påfyllning, ensamlek. Isak har inte varit så förtjust tidigare. Jag märkte dock att han nästan alltid rapade när jag tog upp honom så nu ligger han en stund på mage/går omkring en stund i gåstolen innan jag lägger honom på rygg. Det går mycket bättre nu. Han leker 20 minuter och vi ska öka till 30 minuter snart.

Kram Lua. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"