Vi behöver hjälp! Schemastrul med 11 veckors gamla Joel....

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gäst

Vi behöver hjälp! Schemastrul med 11 veckors gamla Joel....

Inlägg av Gäst »

Hej!

Känner mig så villrådig! Joels rutiner har rubbats totalt efter att övriga i familjen varit magsjuka....
Nu behöver vi hjälp med att hitta ett bra sätt att komma tillbaka. Vi skall också börja med babysim på lördagar kl 13 vilket störtar hela det schema vi hade tidigare:

20-07:30 sova natt (nattmål ca 03:30)
07:30-09:30 mat och vaken.
09:30-10:30 sova
10:30-12:30 mat och vaken
12:30-14:30 sova middag
14:30-17:00 mat och vaken
17.00-18:00 sova kväll
18:00-18:30 mat
18:30-19:30 bad, mys och pyjamas
19:30 nattslurk

Kan man ändra ett schema så att en aktivitet passar in? Jag och Joels pappa är lite oense kring bebysimmet....förstör hela dagen med mat osh sovtider. Någon som kan ge oss tips om hur vi skall göra? går det att ändra på schemat någon dag i veckan? För att sedan återgå till det gamla igen?

:?
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag har skippat att simma, just för att tiderna passat så sopigt. Speciellt när han var så liten ville jag inte hatta.

TorsMamma bytte helt sonika schema på sim-dagar, och det gick utmärkt. Men jag vet inte hur gamal Tor var, det berättar hon säkert!
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

TorpSara skrev:TorsMamma bytte helt sonika schema på sim-dagar, och det gick utmärkt. Men jag vet inte hur gamal Tor var, det berättar hon säkert!
Hmmm..... Det var ju just det som det inte gjorde :oops: :cry:

Vi gick en termin där simmet var kl. 13 och Tors sovning var mellan 11.30-13.30. Vi var ute och körde i bilen så Tor fick sova mellan 11.15-12.45 för att detta skulle vara ett "naturligt" sömnpass.
Jag ändrade också schemat i över 1 vecka där det tidigare var 45-2-45 till 45-1,5-1,5 men detta fungerade inte ALLS :x

Det hela slutade med att det var 8 gånger och 6 av dessa var tandagnissel och lagom till sista gången hade han lärt sig att simma var ok, men sen tog det oss alltid resten av veckan att styra upp schemat, för att sedan paja det till söndagen. :roll: :cry:

INGET att rekommendera alltså. Idag har vi bytt till sön. 9.30 och första luren på 45 min är lite lättare att flexa med marginalkvartar osv. Men så här i efterhand....Skulle ALDRIG flexa med lunchsovningen regelbundet. [-X =;

AW sa till mig att så här små barn förstår inte "undatag" och "helger" regelbundet utan att bli förvirrade. Bra att ha i bakhuvudet. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"