NorrlandsTokar!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kokos

Inlägg av kokos »

Vi är uppbokade på annat den helgen. Men Storforsen känns ändå lite väääl långt norrut för mig som är sör-norrlänning :D .
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
duggan

Inlägg av duggan »

Jo vi skulle ha en träff mer i mitt i smeten nästa gång, fasen Norrland är ju verkligt stort! :shock:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Östersund kanske :wink:
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
lilltjejen

Ja vill åxå va me...

Inlägg av lilltjejen »

Älskade norrlänningar :heart: :heart: :heart: :heart:

Så glad man blir. Är helt inställd på norrtid. Fira påsk med gröna gräsmattor och sol. :x Det är inte så det ska vara. Det ska vara snö, och skidor (vanliga eller motordrivna), en stor snödriva, grilla, helst nyfångad fisk (men det får jag aldrig). Jag längtar upp....

Jag platsar väl? Bor visserligen i Falun, men hjärtat finns så långt norrut man kan komma.

Jag vill också träffas!!!!! Fast det är ju långt. MEN vi ska vara norröver i sommar. Och kanske bilar vi hem sen. Vem vill ha besök/bjuder på fika andra veckan i juli? :wink:

JennyH - PM:a mig om du vill. Kommer att vara nästgårds Abisko i sommar - i alla fall i norrlandsmått mätt.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

PS Fjällmor. Lilltjejen vill gärna titta på fiskarna (de med gälar). Har inspelat på videon. Hon är väldigt förtjust i dom.
Dipl. SHN-kurare!
Dotter 2004, Son 2006, Son 2008
Lua

Inlägg av Lua »

:idea: Övriga från fyrkanten! fjällström, lingontuva....

lilltjejen: ni är jättevälkomna! Det vore så kul!

Kram Lua. :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

Lenita kanske?
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
kokos

Inlägg av kokos »

LindaVega: gärna Östersund (pojkarnas farfar kommer snart att flytta dit!).
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
lenita

Inlägg av lenita »

duggan skrev:Lenita kanske?
Vad är på G? :D En träff för alla AW-fans??? Låter skoj, och Storforsen är ju inte så långt bort :D

Nemita- Arnemark, grannbyn iprincip :D Bor i Sjulsmark, du vet nog vart det ligger :D

Ska kolla med familjen om 9/6 passar! Tar ni andra med er hela drösen eller? Hade tänkt att bara jag och lillen kommer i så fall....

Lenita
Mamma till Elina 040919, kurad vid 22 mån och Valter 061024, standardmodellen från 3 mån,kurad vid 5,5 mån!
http://www.familjeliv.se/hem/lento/presentation.php
Lua

Inlägg av Lua »

Kul, Lenita :D :!:

Jag tar nog alla med mig! Men det är ju icke alls nödvändigt :wink:

Kram Lua. :heart:
fjällström
Kontakt:

härligt

Inlägg av fjällström »

Klart vi kommer :D :!: Antingen bara lilla Elin och jag, eller så man och Sara också :roll: Ska prata ihop oss här hemma :wink:
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
lenita

Inlägg av lenita »

Ville bara meddela att jag ju lovat bort mig den 9:e...Tjejjoggen går av stapeln här i vår by :D Den årliga löpfesten för tjejer i Sjulsmark om ni inte visste det :D Är i år inte med och arrangerar men har för länge sedan lovat att ställa upp och hjälpa till på själva tävlingsdagen...

Hoppas att ni får det trevligt i Storforsen !

Lenita
Mamma till Elina 040919, kurad vid 22 mån och Valter 061024, standardmodellen från 3 mån,kurad vid 5,5 mån!
http://www.familjeliv.se/hem/lento/presentation.php
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Ingen NorrlandsTok direkt... :roll:

Men mannen i livet kommer från Kalix och flera gånger per år blir det ju turer norröver. Måste ju erkänna att Norrland definitivt har sin charm och många pluspoäng, men mitt hjärta har jag på Västkusten och där lär det bli kvar :heart: Särskilt om man är seglare, då är det svårt att inte avguda, älska och leva för vår underbara skärgård. Men visst, vintrarna är förskräckliga! Men utan snö är det lättare att dra en vagn!!! :wink: Så får man väl försöka se det!

I slutet på juli eller början på augusti blir det väl en vecka eller två däruppe. Mitt stora "bekymmer" just nu är hur sjutton vi skall kunna mörklägga sovrummet!!! Midnattssol är charmigt, men lite lurigt! Vi har svårt nog att mörklägga här!!! Skall vi kunna hålla vårt schema och inte försvåra livet allt för mycket, då måste vi kunna mörklägga. Och svärmor tycker redan att jag är knäpp så det räcker... :? Men några gamla mörka lakan eller något kan hon väl leta fram? Att jag är knäpp är väl en sak ( :P ), men barnbarnet måste väl få sova?

Hejsan hoppsan! Ha en trevlig dag! // Åsa i Götet
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

lenita skrev:Nemita- Arnemark, grannbyn iprincip :D Bor i Sjulsmark, du vet nog vart det ligger :D
Jodå, jag vet ungefär var det är. Kul! Om din släkt är från Sjulsmark så vet kanske den äldre generationen vem min släkt är, min morfar (och senare min morbror) hade nämligen affär'n i Arnemark. Grandin är min mammas flicknamn. :)

Jag kommer inte att kunna komma på träff den 9e men kanske någon annan gång. Kul initiativ, dock. Fortsätt så!!! :lol: :lol:
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:D Vilket väder vi har!!! :D

Kram från somriga fjäll!
/Fjällmor
kokos

Inlägg av kokos »

Jasså??? Här har det mest varit blåsigt idag. Lite sol har det väl varit men inget kanonväder.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"