Annektering med tvillingar

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Tilda
Kontakt:

Annektering med tvillingar

Inlägg av Tilda »

Hej :D

Det är inte så länge tills våra små föds. Funderar kring annekteringen då det gäller två bebisar.
Blivande storebror är snart 3,5 år. Ska han träffa båda bebisarna samtidigt eller först den ena och sen den andra? :?
Vad tycker ni? Hur har ni andra tvillingföräldrar gjort?
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej!

Jag såg att du inte fått nåt svar än så jag delar med mig av min åsikt trots att jag inga tvillingar har haft. :lol:

Jag skulle samla hela flocken direkt, dvs båda de nya barnen och storasyskonet/en. Det är ju den nya familjen! Inte ett barn i taget. Att dela skulle kännas bakvänt och konstigt för mig.

Kram Jannika
Mamma Nilla

Inlägg av Mamma Nilla »

Hej Tilda.
Vi samlades allihopa dvs Pappa, Mamma, storasyster och de små. Det funkade alldeles utmärkt. Storasyster fick hålla och hjälpa till från första stund, men varken pappa eller storasyster sov kvar på Bb. Vi bad även den närmaste släkten att tänka lite extra på storasyster när de kom på besök med presenter. Lycka till med de små, det är ett mirakel att få två samtidigt.
Mvh Mamma Nilla.
Förälder till 3 älskade barn.
J och Å

Inlägg av J och Å »

Karl va 2 år och 3 mån då Mina och Lisen föddes. Jag var kvar i 4 dagar på BB och talade med Kungen i telefon ofta.

När vi kom hem(hade 8 mil hem) åkte jag till min mamma och ammade och såg till att de var mätta och belåtna och där fanns även min hund som jag ägnade en stund, man får inte glömma dem heller. Åkte hem till oss där Karl och morfar va. Underbart att få ta honom i min famn. Vi snackade och myste en stund.

Maken kom strax efter med tjejerna. Så Karl fick först träffa mig en stund och berätta om allt som han varit med om. Och sen tog vi in Mina och Lisen, reaktionen som kom va nästan väntad:
"å titta, åååå vad fin, det är två bebisar" :heart:
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Gulle-Karl! :heart:
J och Å

Inlägg av J och Å »

Några bebisar här ännu???
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"