Funkar hos pappa men inte hos mamma

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Cec

Funkar hos pappa men inte hos mamma

Inlägg av Cec »

Hej!

Elvis sover jättebra hos sin pappa men inte hos mig. :cry: Vi har ju separerat och Elvis sover nästan alltid nätter hos mig men däremot dagtid hos sin pappa eftersom det är han som är föräldrarledig. Igår natt sov han dock hos sin pappa och det gick som en dans. Natten innan sov han hos mig och då hade vi en riktigt dålig natt med skrik i 45 min i två omgångar.

Nu ikväll ska han sova hos mig men har ännu inte somnat (natt 18.45) utan ligger och är ledsen. Kan det vara så att det är den berömda attityden som jag har tappat eller? Möjligtvis att jag har sprungit inne hos honom lite väl mycket, han resar mycket på sig nu för tiden och så blir han ledsen när han inte vågar sätta sig ned. Men nu ska jag inte gå in något mer utan ramsa när jag känner att jag skulle vilja gå in. Några tips?

Hälsningar!
//Cec
Mamma till Elvis född 4 mars 2004.
JH

Inlägg av JH »

Jag tror att du har svarat på dina frågor själv i ditt inlägg! :D :wink:

Han känner av din oro och dina "vargar" och då sover han oroligare. När vi kurade så var jag efter ett tag alltid stressad när vi skulle lägga Elsa(trots att hon aldrig protesterad ei mer än 10-15 min). Ändå envisades jag med att lägga själv, för jag hade ju läst på mest om SHN och jag "visste" ju hur det skulle gå till :roll: :roll: En kväll när jag kände mig extra stressad så sa jag dock till min man att "nä, nu går jag ner och handlar så får du lägga henne". Då somnade hon utan ett pip! :D

Sen dess så lägger min man alltid henne på kvällen. Jag är så klart inte stressad längre, men det har blivit en rutin som jag tycker är mysig eftersom min man inte träffar henne på dagarna.

På med attityden och bort med vargarna! :twisted: :D
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"