Gillar inte att träffa andra barn?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lisa

Gillar inte att träffa andra barn?

Inlägg av Lisa »

Min son, snart 7 månader, är ofta gnällig då vi träffar andra barn. Jag har ända sedan han föddes varit iväg på mammafikor, öppna förskolan och andra aktiviteter. I början blev han jätterädd om barn m gälla röster skrek o blev verkligen ledsen själv. Det är nu bättre. Han verkar lite rädd för höga ljud och det kan man ju förstå. Men, varför är han så gnällig då vi har mammafika hemma hos ngn och alla de andra barnen är glada o sitter eller liger o leker? Han vill ligga o leka i stunder o är jätteglad till o från men det är också mkt gnäll. När vi kommer hem är han som vanligt en solstråle och älskar att ligga på golvet eller sitta i sin matstol och leka. Vad ska man göra? Ta upp honom så fort han är missnöjd? Sitta med honom på golvet hela tiden? Jag tror inte han skulle vara nöjd med att sitta i mitt knä hela tiden heller så ska jag lägga ner o plocka upp mer som en jojo..?
gunnar

Inlägg av gunnar »

Så där kan det vara. Många barn är annorlunda tillsammans med andra, speciellt om de inte har syskon. Respektera hur ditt barn känner nu så blir det bättre, det är du som lider mest! Var själv på barnkalas häromdagen med min teling, 1 år. Han drog de andra barnen i håret, tog deras leksaker, skrek mest. Elis hade det jättekul, jag blev besvärad. Det fixar sig för eller senare! :D
Mor till son född 4 mars 04 och son född 10 januari 07
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Rättning i ledet, kära Lisa :D Du har ställt din fråga på "rätt" forum också, Samtalsforum; detta är för kurbarnen; och jag vill inte att samma fråga dyker upp på flera ställen, det är inte meningen, det ger en "orättvis prioritering". Om du förstår :D

Låt mig bara tillägga att en sjumånaders bebis inte ska utsättas för andra barn en minut längre än han/hon visar intresse själv :!: Det kallas beskydd.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"