Hej!!
Gjort 5 nätter nu och det har gårr helt bra med läggningen, sen vaknar hon nog några gånger under natten då vi ramsar. Men nu till frågan.
Vi väcker henne med en ordentlig marginalkvart-halvtimme, detta för att hon inte skall hinna vakna, för då har det varit en del jobb att få henne att somna om då det är tex 15 min kvar tills hon egentligen skall stiga upp. Detta har hänt 2 morgnar men vi har fått henne så lugn att vi inte tagit upp henne skrikandes, därför har vi som sagt väckt henne "ordentligt tidigt" före egentligen klockslaget för att vakna.
Nu undrar jag om man jämnt skall hålla på att väcka henne eller blir det mera o mera att hon skall få sas vakna själv och hur tidigt på förhand kan jag egentligen väcka henne för att det skall bli nåt problem? För då jag väcker henne är hon ju ganska trött, så kanske jag väcker för tidigt. Vet inte alls hur jag skall göra. Kommer det alltid att vara så att jag skall ha väckarklocka ringandes för att väcka henne. Det går helt bra, men jag bara undra om jag är inne på fel spår....
Hur gör ni? Tips?
Väckningen...hur gör ni?Är jag helt på
Marginalkvarten kan man ju anvanda, en halvtimme e lite mkt. om du vacker henne innan GOD MORGON sa vet du ju inte om hon skulle ha sovit fram till det egentliga klockslaget. Risken e att hon borjar vakna innan GodMorgon minus halvtimmen istallet oxa blir det bara tidigare och tidigare... Det man kan gora e ju att lyssna lite vid dorren, e det 10 min kvar till uppstigning och du hor att hon borjar boka sa kan du ju ga in innan hon hinner vakna till riktigt annars avvaktar du saklart tills den tid ni tankt ga upp. du har ju oxa en kvart efter egentligt klockslag pa dig att fa henne att somna om, sa vaknar hon kvart i sa har du 30 min pa dig for att fa till ett omsomnande alt. nedlungnande. Jag tar aldrig upp mina innan men a andra sidan sa brukar de mest ligga och prata om de vaknar tidigare. Det med vackarklockan fattar jag inte riktigt.... Jag staller alltid klockan pa ringning sa att jag hinner fixa med frukosten innan jag vacker dem, om det var det du undrade, man ska ju vacka dem.
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!