Jätteroligt att se kort på era barn.

Alla är så himla fina

Jag är ju nyfiken på föräldrarna också, mer kort på er

Ja Päivi har jag ju träffat, men er andra... Vi är lite dåliga att lägga ut nya bilder- ska göra ett ryck i eftermiddag....
Angående Maltes skarvar. Idag motade jag Olle i grind och ställde mig beredd på altanen när det hade gått 25 min i sovpasset. Började dra vagnen lite lätt, han gjorde ingen ansats att vakna så jag slutade efter ca 5 min. Fick väcka efter 45 min. Jag tänker göra likadant i eftermiddag, och sedan får jag se. Det är jobbigt med skarvar på kortlurar, finns liksom ingen tid att låta honom somna om...på en långlur kan man ju ha mer tålamod...
Lua: Minikur blir nog bra. Gäller väl att få till omsomnandet när det vaknas tidigt, då brukar de kunna vakna/somna om snabbare sedan. Fast jag har bara erfarenhet av lite äldre barn ( Vega) i samma situation. Tror inte det behöver handla om mat för Isak, han har nog bara hamnat i en tråkig "vakna tidigt" spiral.
Angående mat: Igår fick Malte smaka banan för första gången. Han såg både förvånad och glad ut. Han svalde nästan direkt så jag fick hejda mig så att det bara blev två små skedar. Inatt hade han massa konstigt bök och stök för sig. Han snurrade runt i vagnen och hade sig. Kan det vara reaktion på smakis.

Hur reagerade era små troll på första smakisen.

Imorgon blir det premiär för gröt

Ska bli superspännande att se hur det tas emot....får för mig att Malte kommer gilla att få riktig mat. Han har ju lite halvbra tålamod med tuttningen.
Linda