Godbitar födda runt årsskiftet 07, typ...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

KING MARY: Skönt :D Snart sitter nog tiden för Theo och då kan du välja om du vill gå eller inte.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Vilken mysig dag ni verkar haft KingMary.Har våren kommit långt påväg nere hos er?Malmö ligger mig varmt omhjärtat då jag bott där i 7år.Jag älskar verkligen den stan :heart: Min hemlängtan blev dock för stor eftr mina föräldrar och vänner så därför flyttade jag hem igen.Man åker ju inte hem över en helg precis.Men ibland fortfarande fast det är nästan 10år :shock: :shock: sedan jag flyttade från Malmö så kan jag ibland längta tillbaka. :(
Kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
KING MARY

Inlägg av KING MARY »

jo, våren har kommit långt här i södern. kastanjerna och syrénen har börjat blomma men så har det också varit sommartemperatur de senaste dagarna.
MARIA, MAMMA TILL THEODOR FÖDD PÅ SIN MAMMAS FÖDELSEDAG 27/1 2007.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vackert vårväder här också! 20 grader varmt och körsbärsträden blommar! :D

Idag har jag här på kvällskvisten tittat på en liten kejsare som med största tålamod räcker över en skallra till lillasyster kejsarinnan, som greppar, tappar, och räcks skallran igen... och igen... och igen... :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

P.S. Kolla gärna bilderna på hemsidan! D.S.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Linda; mina tips inför krångellurar:

:arrow: ge en extra slurk mat precis innan luren - dvs återinför "nockout"-slurken... :roll:

:arrow: lägg en kvart senare, dvs använd marginalkvart, om det går...

:arrow: mjuk ramsa vid första minsta oroliga lilla "öh", rakt in i sömnen, sitt bredvid och lurpassa med god bok eller dylikt...

Hoppas att det reder ut sig! [-o<
Lua

Inlägg av Lua »

Godmorgon :!:

:x Det ska egentligen inte vara morgon här än, men Isak envisas med att ha morgon klockan 7. Tips mottages tacksamt :!: Nu har vi kortat em-luren till 20 minuter så vi får väl se vad det ger. Om det inte ger sig snart funderar jag på en minimorgonkur, med buff och allt för att få honom att sova över skarven. Då också i en annan del av huset. Jag har lite orosvargar i knät eftersom jag är rädd att han ska väcka alla andra. Vad tror ni? Vi har också börjat blanda ut ersättningen med välling. Ulrika och Mia: ger ni enbart välling nu?
LindaVega skrev:Sedan vi införde 45-2-45 har Malte börjat skarva efter 30 minuter på båda 45 minlurarna. HUR kommer vi över det Kan man envisas med omsomnande även om det tar tid och sedan väcka efter 20 min
Svårt fall tycker jag! Rent spontant kände jag att jag skulle markera med några drag och skaka och sedan låta honom grejsa på. För att inte hamna i vagningsträsket... :wink:

Kram Lua. :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

Jag har ju kollat in dina bilder, Päivi och ni såg ut att ha det supermysigt! Det är så kul att se signaturerna på riktigt!

Vill någon se mina juveler så har klicka på familjelivlänken i min profil!

Kram Lua. :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Lua - jag ger välling kväll, ammar morgon (annars skulle jag ge välling då) och ersättning/smakisar/gröt under dagen :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Lua; jag har också börjat med smakis - havregrynsgröt klockan sex. 8) Igårkväll var första kvällen (började i onsdags) då hon faktiskt åt några skedar. :P
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Jätteroligt att se kort på era barn. :heart: Alla är så himla fina :heart: Jag är ju nyfiken på föräldrarna också, mer kort på er :wink: Ja Päivi har jag ju träffat, men er andra... Vi är lite dåliga att lägga ut nya bilder- ska göra ett ryck i eftermiddag.... :wink:

Angående Maltes skarvar. Idag motade jag Olle i grind och ställde mig beredd på altanen när det hade gått 25 min i sovpasset. Började dra vagnen lite lätt, han gjorde ingen ansats att vakna så jag slutade efter ca 5 min. Fick väcka efter 45 min. Jag tänker göra likadant i eftermiddag, och sedan får jag se. Det är jobbigt med skarvar på kortlurar, finns liksom ingen tid att låta honom somna om...på en långlur kan man ju ha mer tålamod...

Lua: Minikur blir nog bra. Gäller väl att få till omsomnandet när det vaknas tidigt, då brukar de kunna vakna/somna om snabbare sedan. Fast jag har bara erfarenhet av lite äldre barn ( Vega) i samma situation. Tror inte det behöver handla om mat för Isak, han har nog bara hamnat i en tråkig "vakna tidigt" spiral.

Angående mat: Igår fick Malte smaka banan för första gången. Han såg både förvånad och glad ut. Han svalde nästan direkt så jag fick hejda mig så att det bara blev två små skedar. Inatt hade han massa konstigt bök och stök för sig. Han snurrade runt i vagnen och hade sig. Kan det vara reaktion på smakis. :?: Hur reagerade era små troll på första smakisen. :?: Imorgon blir det premiär för gröt :lol: Ska bli superspännande att se hur det tas emot....får för mig att Malte kommer gilla att få riktig mat. Han har ju lite halvbra tålamod med tuttningen.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
nilam

Inlägg av nilam »

Hej

Tar LindaVega på orden, här är jag och mina tjejer http://www.familj.lechtestudios.se/defa ... ewsphere=5 tog dessa kort 19 dec 10 dagar innan BF, hela serien blev supermysig och jag har förstorat ett "månlandskap" på min magge :wink:

Smakisar har vi introducerat här med, har också haft lite bökstök och ett tuppjuk igår, kanske är det smakisarna :?:

//Malin
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart:
SÅ himla jättefint kort :D
Kul å se dig igen - länge sen sist ju :(
KRAM :heart: Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Ja,det är så himla fina kort på er allihopa. :heart: Det är kul att få ett ansikte på en person som man inte sett förrut.Bara vi blir klara med altanen så ska jag be Tomas att hjälpa mig lägga ut lite bilder på oss oxå.Idag håller han på med taket så vi kan sitta där under sista april.Nästa steg blir att glasa in.Ska passa mig så jag inte gör samma misstag som Sussanne.

Lua:Vi gör som Mia förrutom att jag ger välling på morgonen istället för bröstmjölk..Sen gröt,smakis,smakis och sist välling.

Linda:Jag håller tummarna att det går bra för er i em.

Kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Så trevligt med foton! Här är en länk till lite bilder på Rufus och oss (någon enstaka bild):

http://www.flickr.com/photos/bylber/sets/

Linda: Rufus blev lite småtrög i magen av banan, som tydligen kan ha den effekten. Han var också lite gnölig. Om det blir besvärligt så kan man fortsätta med katrinplommon eller päron eller nåt annat som är lösande. Kul att Malte gillade bananen! Idag åt Rufus morotspure och sen lite persika så det spred sig över hela honom. Mums! :) Kanske är våra små mattrasslare mer sugna på fast föda än andra?
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"