Oj, där skrev ja visst lite fel. Jag menade att insomningstiden har börjat ta längre. Läggningen går ju snabbt och sen är vi visst ute och gör inget mera. Samma sak på dagen, jag bara ramsar och går därifrån och sen protesterar hon en stund. Men jag har aldrig gått dit mera efter att jag en gång lagt ner henne.Läggningarna ska inte "börja ta lite längre". Läggningarna är det du / ni som bestämmer över, och gränsen för anständigheten där är två minuter. Om hon sedan vill vara vaken ett tag och ha saker för sig i lugn och ro (utan att bli så LEDSEN att ni tror att något är allvarligt fel) så ska hon få vara det utan er inblandning Idea
Hon har fortfarande gråtit 1-2 ggr per natt, men hon klarar de uppvaken bra utan ramsa.
På dagarna har hon somnat om med skak i vagnen och ramsa om hon vaknat för tidigt. Så jag tycker att hon varit riktigt duktig.
Jag fick lite dubbla budskap av AW och Torpsara ang. maten. Okay, jag skippar flaskan för en tid. Men med maten, ska jag helt enkelt ta en paus en tid med maten och se om hon "mognat" på ett par veckor, eller fortsätta träna??
Jag kan ändå inte fortsätta att förvåna mig hur smart min lilla unge är. Och att det verkligen fungerar med ramsan! T.ex. i morse vaknade hon 45 min för tidigt. Jag ramsade och gullungen sussade vidare så sött.
Nu väntar jag på att hon ska börja äta mer annan mat, så att jag vågar ta bort nattmålet också!
Tusen tack Anna för all tid och energi!!! Tack för SHN kuren! Livet är så mycket enklare nu! Helt otroligt att tänka att ännu för två veckor sedan låg hon med oss i sängen och var helt hopplös med maten på dagarna. Nu ligger hon lugnt och fint vid bröstet vid varje måltid! Och det är verkligen skönt att ha mera tid på kvällarna för min man! Jag tror att vi ska bada bastu ikväll när båda barnen sover kl. 20. Har verkligen längtat efter det!