Hej!!
Rekommenderas det helst att pappa tar hand om tredje och fjärde natten?
Om detta inte råkar vara möjligt, hur göra då? Nackdelar? konsekvenser?:roll:
Hur gör man under kvällenlängre fram typ om ett par veckor....Vi säger att jag (mamma) sköter nattningen, allt går bra men om Siri då skulle vakna till så att en ramsa skulle behövas, är det då jag som skall finnas till hands direkt eller går det bra med pappa oxå fast det va jag som lade henne?
Tacksamm för svar, kurat två nätter med lyckat resultat hittills...
Tredje natten-pappas natt...??
Hej!
Det "rekommenderas" inte att pappa SKA ta hand om tredje natten eller något alls. Det gör man som man tycker.
Det är i så fall för DIN skull, för att DU är trött, som du kan behöva avlastning. Inte för barnets skull.
För barnet spelar det ingen roll, bara barnet får besked om vad som gäller
Jag körde shn-kur helt igenom själv, far i huset jobbade ju, och behövde sin nattsömn mer än jag.
Jag kunde sova på dagslurarna, och en stund när han kom hem,
för att samla kraft inför natten.
Om det är du som lagt henne, men inte är tillgänglig för att ramsa senare, går det naturligtvis bra med pappa istället!
Bara han är insatt i vad han gör och bestämd, och han inte tar upp henne!
Grattis till era två lyckade kurnätter hittills! Fortsätt så
(skriv gärna in i din profil hur gammal Siri är)
Lycka till!
kram anna
Det "rekommenderas" inte att pappa SKA ta hand om tredje natten eller något alls. Det gör man som man tycker.
Det är i så fall för DIN skull, för att DU är trött, som du kan behöva avlastning. Inte för barnets skull.
För barnet spelar det ingen roll, bara barnet får besked om vad som gäller
Jag körde shn-kur helt igenom själv, far i huset jobbade ju, och behövde sin nattsömn mer än jag.
Jag kunde sova på dagslurarna, och en stund när han kom hem,
för att samla kraft inför natten.
Om det är du som lagt henne, men inte är tillgänglig för att ramsa senare, går det naturligtvis bra med pappa istället!
Grattis till era två lyckade kurnätter hittills! Fortsätt så
(skriv gärna in i din profil hur gammal Siri är)
Lycka till!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Självklart kan man kura själv!
Det som är viktigt är ju att pappan OCKSÅ vet hur det ska gå till, samt att barnet vänjer sig vid hans ramsande också. Annars kan det bli så att du blir den som alltid får sköta läggning (som såklart är så mycket enklare med ett kurat barn!
), och det kanske inte är så lyckat?
Vi gör så att det alltid är min man som lägger henne på kvällen. Vi började med det under kurens första veckor, för jag blev så stressad
av att hon protesterade så vid läggdax så hon kände av det och protesterade så klart
ännu mer. När han la henne var hon nästan alltid lugn... Sen har vi bara fortsatt så (jag lägger henne ju alla dagslurar), och jag tycker att det är jättebra! Jag har aldrig behövt oroa mig för att det inte ska gå bra när jag går ut på kvällen och pappa och Elsa är själva - såååå skönt! \:D/
Det som är viktigt är ju att pappan OCKSÅ vet hur det ska gå till, samt att barnet vänjer sig vid hans ramsande också. Annars kan det bli så att du blir den som alltid får sköta läggning (som såklart är så mycket enklare med ett kurat barn!
Vi gör så att det alltid är min man som lägger henne på kvällen. Vi började med det under kurens första veckor, för jag blev så stressad
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!