Plötsligt strul vid läggning

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Månen

Plötsligt strul vid läggning

Inlägg av Månen »

Hej
Behöver några råd och tips.

Har en dotter som kurades vid 4 månaders ålder, sover sedan dess hela nätterna. Hon är nu snart 7 månader. Helt plötsligt har dock läggningen börjat strula.

schema
19.00-6.30 sova natt
8.15-9.00 lur 1
11-12.30 lur 2
15.30-16.15 lur 3

Hon äter bra, lurarna dagtid funkar för det mesta bra skrattet till godnatt går som en dans men helt plötsligt har hon börjat protestera vid läggning.

Tidigare la vi henne med ett leende och hon somnade inom 2 minuter nu helt plötsligt funkar allt just tills vi stoppat om henne ochh börjar ramsa. Hon tar i och skriker riktigt argt. Det tar numera ca 20 minuter innan hon somnar och hon gastar på rätt bra.

Inga tänder inom synhåll och inget annat anmärkningsvärt har hänt. Är det bara så att hon blivit äldre, lite mer medveten och vill testa oss??

När hon väl somnat så sover hon fortfarande hela natten.

Tacksam för era reflektioner.

mvh
Månen
son 990602 kurad vid 6 månaders ålder sover sedan dess som en stock på nätterna
dotter 060922 kurad vid 4 månaders ålder
indra

Inlägg av indra »

Hej Månen! Det första jag tänker på är skrattet till godnatten, är ni noga med det? Hemma så flyger vi flygplan i rummet o ner i sängen där vi brukar busa lite i sängen, så det sista jag hör är skrattet./indra
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
Månen

Inlägg av Månen »

Hej indra
Jo, vi är supernoga med skrattet. I början missade vi det eller slarvade kanske jag ska säja så då lärde vi oss hur viktigt det var. Nu är det en massa bus innan vi går in i sovrummet och sedan en sista flygtur ner i sängen och då skrattar hon men sen är det som hon kommer på att nä, det här vet jag inte om jag har lust med. Kan tillägga att problemet började efter att hon haft öroninflammation och då skrek hon antagligen för att hon hade ont. Nu är hon dock frisk men skiket hänger liksom kvar....

Månen
indra

Inlägg av indra »

Stackars liten :( , det kanske hänger i efter öroninflammationen..
Någon annan med erfarenhet av detta? Hoppas det ordnar sig för er./indra
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Det kan vara läge att ändra till två tupplurar, eller kapa den sista till 20 minuter.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Tor sover 12natt
sen 45-2-20. Dessa tider måste hållas HÅRT för att det skall fungera.

Kommer förmodligen att ändra till 20-2-20 eller 45-1,5-20 när han fyller 7 mån, för då minskar sömnen med 30 min.

Lycka till! Fortsätt sen med skratt och go natt massor, det ger med sig skall du se. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej Månen,

Undrar hur det har gått för er? Nyheter? :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Månen

det gick över...

Inlägg av Månen »

Hej
Tack för att du undrar :D
Allt har återgått till det vanliga. Vi bara körde på som vanligt och nu är vi tillbaka i harmoni igen. Kanske satt det där med öroninflamationen kvar på något vis, jag vet inte riktigt vad som hände.

Skönt att ha detta forum att bolla med när det strular lite, det känns som en trygghet!

Kram Månen
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"