Jag gör bara baksteg ... *skäms*

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Erika

Jag gör bara baksteg ... *skäms*

Inlägg av Erika »

Hej!

:idea: Är det någon som har ett tips.. eller två....

Jag har fastnat i buffningsträsket :oops:

Eftersom han sover så kort och oregelbundet på natten så har jag alltid varit för trött för att komma igång med kuren. (=ond cirkel)
Varje morgon finns attityden där och jag säger till sambon:
"Inatt du, då kör vi"
Men sen kommer kvällen och jag stupar av trötthet!

Har nu äntligen nått den punkten då jag måste ta mig i kragen och fixa detta! Lillkillen är ju snart 4 månader och äter 2-3 gånger per natt... :shock:

Han somnar runt 19,30 och sover imellan sina mål bara man buffar lite på honom så jag kan inte säga att projektet verkar omöjligt :oops:
Men att få honom att somna om innan han fått ett av sina nattmål verkar krångligt, han är väl van att få sin tutte...
Jag känner mig så hemsk om jag INTE ger honom mat, tänk om han verkligen är hungrig stackarn?? :heart:

Men hur kommer jag vidare, det har varit så enkelt att buffa honom (han brukar fråga när jag lagt honom och ramsat ut och sen ökar det gradvis tills han nästan låter hysterisk då går jag in och buffar , och sen buffar jag till han är tyst och sen går jag med ramsan.. men då blir han sååå arg..! När jag sen bara rör honom, knappt buffar, så somnar han..)

Alltå: Fast i buffningsland.. (jag har själv rest dit så jag får skylla mig själv)
:?: Men hur kommer jag därifrån :?:

//Erika
Mamma till tv? sm? pojkar :)
Gustaf (april -97) och Noah (nov -04)
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej Erika
Ett tips är att du i helgen säger åt maken att ta hand om barnen, så att du får sova, så mycket som möjligt. Inte bara på natten alltså.

:!: Sedan måste du bestämma dig. :!: Läs på igen och igen och igen. Och sedan ytterligare två gånger när du är säker på att du kan allt. Är du då motiverad att köra så har du målet för ögonen.

:idea: Tycker du att det är tufft att böja med 12 timmar natt, börja med 10, men se till att hela den sammanlagdasömnen blir tillräcklig. Sedan kan du öka till 12 efter ett tag. :arrow: Tänk bara på att det är för din skull inte för hans, för han klarar 12 timmar från runt 4 månaders ålder.

Kan du och vill, så fixar du det. :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
ariparis mamma

Inlägg av ariparis mamma »

:D Hej!

Håller med Lo, se till att få vila om inte natt så dag och Läs på massor.(enda vägen)

:lol: Buffandet kan du ju... :lol:

Det kommer att bli sååå bra, han klarar sig alldeles utmärkt utan mat på natten!!

Stort lycka till!!

Mvh Lotta
Stolt mor till 3 Joar f?dd 060113, Arian f?dd 040330,William f?dd 991130. Hittade hit efter 1 1/2 barn ;-). Arian shn-kurad vid 9 m?n, Joar standardmodellad.
LinaB

Inlägg av LinaB »

För att han ska kunna sova hela natten så handlar det ju bland annat om att han ska få tillräckligt med mat på dagen. Så samma dag du ska starta se till att han verkligen blir proppmätt så behöver du inte oroa dig på natten för att han är hungrig. Han vaknar bara av gammal vana. :wink:

Lycka till !! :D
Mamma till Ella 040927 och Alva 061007 :heart:
Båda är barnaboksbarn från start :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"