läkarens intställning till peptidtest

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
kärringen

läkarens intställning till peptidtest

Inlägg av kärringen »

long time no see...

han varit ett hemskt halvår, min bäste vän gick bort. Mitt i sorgen blev jag själv sjuk, var så nere och slut av sorg att jag inte såg tecknen själv, nu efter en mindre op är jag på väg till baka, sakta men säkert :)

Skulle ju berätta hur det gick när jag med hänsyn till testresultaten när jag behövde läkarintyg för helt mjölkfri kost i skolan.

Våran underbara och lyhörda läkare lyssnade när jag berättade, sa att det där kände hon inte till, hon hade aldrig hört talas om det! Men hon har ingen anledning att misstro, och mår han bra sa var det inget som hindrade att hon skrev ett intyg :P
inger
Kontakt:

Om du vill

Inlägg av inger »

Om du vill och orkar får du gärna pm:a mig om vilken läkare det är.
Jag kommer troligtvis att ställas inför samma problem när vi gör testet.
På min sons skola är de stenhårda med läkarintyg.
Hege

Inlägg av Hege »

Våran läkare har skrivit ett intyg där han säger att Felicia har varit till undersökning i Norge, och att hon har en intolerans överför mjöl- och mjölkproteiner. Sedan det visar sig att hon mår bättre av att hålla diet fri från nämda proteiner anser han att hon ska fortsätta följa en sådan diet.

Det har hållt för skolen hos oss, och läkaren har kunnat "komma ifrån" att ha egentligen inte tror på detta.

Hege

PS Visste ni att det inte finns dokumentation på hur världens mest solgte läkarmedel (paracetamol) fungerar? Det är ingen som vet, men det forskas på det nu, bland annat i Uppsala. Några människor får ingen smärtstillning av paracetamol, och varför det är det heller ingen som vet. Man har erfart att Paracetamol fungerar smärtstillande (på de flesta), men man vet alltså inte varför. Det räcker för att kunna sälja det, och det frågesätts inte (annat än av forskerna).

Något att kunne säga till en läkara som inte "tror" på proteinintolerans, och inte vill hjälpa med intyg.
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"