Förmiddags-och eftermiddagslurarna ska vara 45 minuter så där gör det ju egentligen ingenting, men mitt på dagen är det tänkt att hon ska sova 1,5 timme och det gör hon ju nästan aldrig. Fast hon är hur trött som helst. Brukar bli att jag sitter med foten på vagnshjulet och gungar litegrann.
Så förslag och goda råd om hur vi tar oss förbi det här mottages tacksamt.
Vi har ganska nyss börjat styra upp med schematider, som följer hennes egen rytm. Närmsta målet just nu, förutom att få ordning på dagslurarna då, är att få bort nattmålet. Håller på att laddar för det och inväntar att det stämmer med min mans schema så att vi kan hjälpas åt så mycket som möjligt.
Gissar att det blir till nästa helg.
Så här ser schemat ut just nu, tyck gärna till om det också om något ser bakvänt ut:
19.30.7.30 natt ( nu äter hon någongång mellan 3.30 och 4.30. Möjligen får morgon bli vid 7 när vi tar bort nattmålet???)
7.30-9 vaken. Byter på henne och sen har vi just introducerat ensamleken. Funkar jättebra ca 30-40 minuter. Mat verkar hon inte så intresserad av direkt utan det blir efteråt.
9-9.45 sova
9.45-12.15 vaken, inom det här målet ryms mat (amning), någon form av aktivitet ( dvs. läsa, sjunga, utevistelse, öppna förskolan, prata med mamma..), social delaktighet och mat igen (har börjat med lite gröt)
12.15-13.45 sova
13.45-16.15 vaken och lite samma som på fm, förrutom gröten och ÖF. Ju varmare det blir, desto mer tid ute blir det.
16.15-17 sova
17-19.30 vaken, här blir det mycket hushållsarbete och att ligga själv på filten och leka medan familjen äter middag. Sen är det kvällsrutiner-bada eller lite massage. Ganska lugnt och slappt sista timmen.Brukar bli lite sånger och magkillarlekar också. Sen ersättning inför natten ( är tänkt att gröten ska bli där istället när vi är säkra på att magen klarar den. Ersättningen eller snarare flaskan gör att hon krånglar med amningen. Det går för sakta för lilla fröken minsann