1. Man kan säga att en liten nyfödd och fram till (max) två månader "ska" äta inom 1,5 timme; därefter (senast) blir det inom en timme, och det håller i sig till ungefär halvåret - sju månader, då man bör sikta på att vara nere i en halvtimme.
2. Hmmm, jag ahdenog tagit det första alternativet, men jag brukar åka på bvc den tid jag fått, när den är, och inte fundera så mycket på det... Följer man SM i övrigt, gör det inte så mycket om det blir lite annorlunda ibland
3. Visst får man höra div kommentarer av förståsigpåare, typ: men matar du IGEN, hon blir nog alldeles för mätt,nu får hon magknip! Men eftersom jag VET och KAN min SM nu, så brukar jag humma med och ger mig inte in i några diskussioner! Man får lära sig att stänga öronen
4. Ja!
5. De flesta väljer att göra schema vid två månader, och då väcker du om lill*n sover när det är mattid!
6. Ja!
7. Marginalkvart innebär att du kan tänja på schemat att tillåta sova en kvart längre, om du vet att lill*n behöver det, likaväl kan du ta upp en kvart tidigare än vad schemat säger, utan att det gör något!
Glad påsk själv, hoppas det var till någon hjälp
/Mia