Värsta natten sen kuren!! återfall??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Carin1

Värsta natten sen kuren!! återfall??

Inlägg av Carin1 »

Hej!
Jaha, så var vi tillbaks igen, känns det som :roll: ...i natt, då förra natten var jobbig pga vargtimmen, så trodde jag det var tillfällligt och att han skulle sova bättre i natt, men icke, det var faktiskt värsta natten sen vi kom hem från kurningen. Kan det vara återfall måntro??
Det började med att han vaknade vid 22-tiden, vilket redan då kändes jobbigt pga man ju intekunde "skylla på" att det var den ökända vargtimmen, han gnällde, övergick i gråt o sen skrik, jag ramsade en omgång, han blev argare och ramsadeefter ett tag igen, kort sagt så hjälpte det honom inte till ro, så jag var tyvärr tvungen gå in o buffa....hjälpte så han blev tyst, detta efter ca 45 min upp o ner-skrik. Jag försökte att inte missbruka ramsandet, men det var svårt. Iallafall blev han tyst o lugn, avsluta m solfjäder o ramsade ut. Efter det blev han tyst ca 5minuter, började sen igen, jag gav upp o sen tystnade han efter ett tag. Då var klockan 23.30. Han tystnade emellanåt ett tag i omgångar, för att sen börja igen, det var liksom neverending story, så fort man trodde han somnat så börjades det igen. Somnade vid 24-snåret, vakna av ngn mardröm vilket han fixade själv :thumbsup: Vaknade sedan 04.30 och grät upp o ner, konstant samma typ, men inget allvarligt o inget skrikl, jag tolkade det som att han försökte komma till ro hela tiden, han var som sagt tyst emellanåt, ett tag, som mest ca 5-10min ca. Jag hoppades o hoppades att han somnat från mitt sovrum, för att sen höra att han börja smågråta igen. Så höll han på hela tiden fram till 06.30 utan att jag ingrep på ngt sätt(han försökte somna tolkade jag det som, grät men var lugn hela tiden, ingrep därför inte,hade bara stört honom).
Kl.06.30 som sagt, så började han att skrika!! :shock: Då bestämde jag mig för att ingripa och ramsade en omgång ganska mjuk ramsa, dock så han hörde mig, för han lyssnade på den och lugnade sig lite efteråt, blev helt tyst ca 5 minuter(då trodde jag att jag lyckats) men satte sen igång igen, och blev mer o mer skrik, marginalkvarten hade då passerats och jag väntade på att han skulle tystna bara en sek så jag kunde gå in o göra morgon, helt outhärdligt att lyssna på hans skrik, kändes fel att buffa el likn då jag ju bara väntade på att få "väcka" honom, bara jag fick en chans...gick in snabbt då han hämtade andan typ och tog upp honom.Han var hungrig som vanligt, och då han åt kändes det som han krampade/hickade lite från magen, har varit så en gång tidigare om han skrikit innan, vad kan detta bero ¨på föresten?? Jag kände mig iallafall hemskt taskig då jag låtit honom skrika då man ju inte får gå in innan han lugnar sig. :cry:
Vilken roman detta blev...vore glad för lite hjälp här...det var ju som sagt inte enbart fråga om vargtimmen här..känner mig helt hjälplös då det blir såhär.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Inte starta ny tråd kring samma barn och samma kur :!: Det är bara att fortsätta på den gamla, att "svara" sig själv, så aktualiseras tråden ifråga. Med ny tråd rycks hela bakgrunden loss tillsammans med sammanhanget :roll:

Jag flyttar över din fråga till din tråd "Ramsan tar inte".
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"