En REN viktväktartråd....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lua

En REN viktväktartråd....

Inlägg av Lua »

Hej!

Eftersom den andra tråden kapades skapar jag härmed en ny. Visserligen är det intressant och spännande med LCHF men jag har behov av en VV-tråd och hoppas att du, Lillamolntuss, fortfarande vill vara med. Om jag intresserar mig för LCHF eller annat så söker jag mig själv fram till den informationen. :wink:

Nu i helgen har jag varit på sektmöte i de jämtländska skogarna och ätit Blommans FANTASTISKA bröd. Tänker hädanefter avlägga rapport varje onsdag, viktnedgång, måttnedgång, veckans motion samt funderingar. Säkert skriver jag något dessimellan också men onsdag är avrapporteringsdag.

Kram från Lua. :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag hänger här. Jag har aldrig viktväktat, men har varit kombo och matlagningskompis med en VV, som hade framgång. Eftersom matfrågor är en del av mitt jobb så tycker jag att det är kul. Jag är bra på "vanlig mat" som ändå är smal och kan ju dessutom VV-tänket. Bidrar gärna med både pepp och recept om det önskas!
Lua

Inlägg av Lua »

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Pepp och recept kommer att efterfrågas!

Nu ska jag laga mat :!: Köttgryta på renkött med lök, champinjoner, senap, enbär, svart vinbärsgelé och liten gräddskvätt. Det är ju en av fördelarna med vv, att kunna äta ALLT, men i vettiga mängder. Har man fått en fin bit renkött så...

Kram Lua. :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

Då vill jag ju också hänga här eftersom jag är V.V och då kan jag inflicka att jag avlägger min rapport varje måndag, viktnedgång, veckans motion samt mina underliga funderingar.

Dåså i måndags hade jag efetr 6 veckor gått ner 6,6kg! \:D/
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
duggan

en vecka

Inlägg av duggan »

en vecka har nu gått, -1kg denna vecka . Jag är mycket nöjd med det speciellt med tanke på att både son och jag har vart förkylda :D

Summa sammarum efter 7 veckor -7,6kg. Bara 2,4kg kvar till -10kg som är en stor milstolpe :lol:

Hur går det för er alla!?
Lua

Inlägg av Lua »

Supertoppenbra jobbat, duggan :!: \:D/ =D> :thumbsup:

Själv har jag ju viktväktat i ensamhet i några veckor men de sista två har det gått trööööögt! Så i kväll tog jag Isak under armen och drog iväg till Piteå och registerade mig. Nu har jag fått med mig två kompisar som ska följa nästa gång och då blir det ju både roligare och billigare att fara iväg. Det känns superskönt att vara igång på riktigt!

Invägningen var helt okej. Graviditeterna har lagt på 9 kg :shock: , men jag trodde att det var ännu värre.

Stor kram från Lua, snart lättare! :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

hej hopp. Tackar tackar det känns verkligen bra nu, och igår var jag först på promenad 1 timme och sen när barnen hade gått och lagt sig tog jag cykeln på en tur. Gissa om jag har ont i rumpan idag, cykelmuskeln är liiite otränad bara. :D

Bra att du for och registrerade dig, för oftast är det det som gör skillnaden! Fast jag brevkursar ju men jag har min man med mig och han har fö gått ner 7,5kg och nu tycker jag att han är klar för han är så smal men han propsar på att -2,5 kg till ska av, men nog så spinkig karl då enligt mig.

Ett tips som har hjälp oss massor är gör veckomatsedel och en tillhörande handlinglapp. (jag har 5 v.v kokböcker jag varvar mellan plus ett par husmankost recept jag smalar av något) Det underlättar så mycket, då tar man fram det som ska tinas på morgonen så det är klart för tillagning. Annars så är iaf vi experter på att stå vid middagstid och undra vad vi ska äta, vi har ju allt i frysen :roll: Och så blir det oftast mindre nyttiga maträtter allternativt att jag ber guben köpa hem käk (typ max) när han kommer hem från jobbet. :wink:

Vad utövar ni för typ av motion, jag är sugen på att prova en massa nytt och skulle vilja ha tips.
Lua

Inlägg av Lua »

Jo, vi kör också med veckomatlista och det är toppen! Egentligen är det inte maten som är vårt problem utan det som man kan stoppa i sig därimellan... För maken är det fika som är boven och för mig är det mackor och sånt.

Eftersom jag är en bokmal men inte har så mycket tid att läsa så brukar jag cykla motionscykel medan jag lyssnar på CD-bok. Annars blir det mest promenader. Jag gillar att gå på aerobics, step-up och sånt men har inte tid och ork just nu.

Kram Lua. :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

TorpSara jag hoppas du inte har något emot att jag pm:ade dig :roll:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Inte alls! Återkommer i veckomatsedeln om jag hinner. Jag är en sånn som gör för fyra veckor i taget och sparar alla... :roll: Men det blir lättare och lättare ju fler man har...
Sommar

Inlägg av Sommar »

Hej!
Får man hänga på? Jag måste verkligen nu...
Ska försöka åka och registrera mig imorgon eftermiddag, men måste ta med lillan eftersom mannen vårbrukar! Hoppas de inte blir sura för att jag tar med mig ett barn, vad tror ni? :?
Jag har varit med förut med jättebra resultat, men nu har det blivit aldeles för mkt + igen...
Så nu måste det bort!
:D Kram Emma
Mamma till Annie 051020
Lua

Inlägg av Lua »

Klart du får hänga på - jättevälkommen :!:

Jag hade med Isak när jag registrerade mig igår. De flesta tyckte nog att det var trevligt, bara. Däremot tycker jag att man ska gå om barnet skriker eller på annat sätt stör själva "föreläsningen", av respekt för de som vill lyssna. Jag fick dra iväg efter ca 25 minuter för då ville Isak ta över... :wink: Men huvudsaken är ju att komma iväg och registrera sig och det kan man ju göra tillsammans!

Jag känner mig så motiverad och mår redan så mycket bättre! Det är ju det som är allra bäst med vv - att man blir pigg och mår bra. :thumbsup:

Storkramen från Lua. :heart:
Sommar

Inlägg av Sommar »

Hej Lua!
Ja det var väl lite så jag tänkte, att jag får pysa om hon snackar allt för mkt! Det kan ju bli liiite svårt att "itta häj" allt för länge :wink:
Återkommer efter morgondagens registrering, nu blev jag peppad!
Kram Emma
Mamma till Annie 051020
duggan

Inlägg av duggan »

Sommar: Vad bra att du tar tag idet och åker idag. Det är så kul i början när man är helt peppad och läser igenom allt kursmatreal. Förök behålla den känslan!!

En liten sporre: Jag har köpt en snygg glas skål/vas och köpt fina glasstenar i olika färger och för varje hekta jag går ner fyller jag på med en sten och detta blir jätte veckert må ni tro, vackrare ju mer stenar! Min är nu fyllt med 76 vackra glimmande stenar!

Och gör en belöningsplan; alltså inte belöna sig med mat eller godis när man vart duktig, men kanske en belöning vart 5:e kg tex gå och unnan dig massagen, manekyren, hårklippningen/färgningen eller vad det nu kan vara du vill ha. Detta känns verkligen lyxigt. Jag ska till frissar och klippa och färga när jag gått ner 10kg. Snart dags att boka tid :wink:
Sommar

Inlägg av Sommar »

Tack för peppet Duggan!
Inskrivning kl 1630 så jag återkommer!
Kram Emma
Mamma till Annie 051020
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"