Åh, Sidda75. Finns inget jag ogillar så mycket som BVC som vill stöpa alla i samma form
När vi var på 6 mån kontroll gjordes inga sådana tester, ingen frågade heller
Spontant tänker jag:
- Kom till mig så skall vi laga mat
- En annan tanke och sak är.... Tor vänder sig fortfarande från mage till rygg men väldigt ogärna från rygg till mage. Detta försöker vi befrämja genom att jag lägger ner honom på rygg på golvet och drar runt honom till mage, jag VET att han kan vända sig om han bara vill, men han vill inte. Så då spelar det ingen roll 8)
- Det kan vara väldigt svårt att flytta saker mellan händerna om man spenderar den största tiden på mage :-s så i det fallet så befräjar du utvecklingen av hjärnan framför utvecklingen av att flytta saker mellan händerna
Tänk alla ryggliggare som ligger på rygg, nattetid som dagtid, visst de kan flytta saker mellan händerna, tidigt. De kan sitta, tidigt. Och de kan gå så där tidigt.
Men kan de åla? Krypa? Inte alla.....
Låt oss säga att vi målar FAN

på väggen (viktigt att reda ut alla tänk om tankar tycker jag). Hon är senare i motoriken? Hur skulle du göra då? Åka till läkare? Göra stora läskiga utredningar? Och när dessa är gjorda? Vad göra då?
Äh, då är det ju fortfarande magläget som gäller, lära sig åla innan man kryper och framför allt få utvecklas i sin takt eller? Kanske också helst UTAN en bror duktig som skall stå där och säga vad som är rätt och fel så din självkänsla sjunker?
Hon väger för lite? Hur skulle du i så fall vilja lösa det? Går det att skynda på? Jag har en son som INTE går att motarbeta eller på annat sätt försöka tvinga på allt från mat till sysslor han inte vill. MEN, jag kan sammarbeta och framför allt motivera med en skyjäklar ATTITYD, och med den kommer man långt vill jag lova
Jag säger som AW, om något är RIKTIGT fel på ditt barn, då känner du det och då kommer du inte heller att GE dig förrän du har hittat vad som är fel. Om du inte känner så ända in i själen utan bara villrådig och naggad i kanten....
STÅ PÅ DIG, ANNARS GÖR NÅGON ANNAN DET
Så vad är viktigt i livet??? Att du gör
ditt bästa och inte BVCs bästa
(kanske låter detta tufft och det är inte meningen, men jag har väldigt lätt för att själv känna mig naggad i kanten, och blir rent av skitförbannad när någon anna blir utsatt för det.
Hoppas kunna ge Tor så mycket självkänsla att han inte skall känna så som vuxen)