vaknar tidigare och tidigare pigg och glad..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
LillaSaga

vaknar tidigare och tidigare pigg och glad..

Inlägg av LillaSaga »

hej

har kurat min 6,5 månaders med bra resultat!

men nu vaknar han tidigare och tidigare varje morgon, förut skrek han och då ramsade vi så han somnade om, men nu vaknar han ca 06 glad, pratar, myser och varje morgon bajsar han. vilket innebär att vi måste stöka med en vaken glad bebis, helt omöjligt att få att somna om...

frän början hade vi natt 19.30-07.30, efter uppföljningsveckan ändrade vi till 19- 06.30.

men nu verkar han kvittra tidigare varje morgon, han ligger nöjt ca 30 min själv och pratar rundor sen blir han arg på oss som inte hämtar honom.

vaknar han 06 klarar vi oss alltså, men idag vaknade han 05.45 och då kniper tiden...

vad göra?
Mamma till lille Jonathan född 13 sept 2006, 6 veckor för tidigt. Kurar för första gången!!
indra

Inlägg av indra »

Hej ! Måste du byta på han efter han bajsat? Jag gör det ej på min lille, märker oxå att han vaknar när han bajsat, men jag låter det vara. Min lille brukar aldrig bli arg när han vaknar, ligger o pratar o sen sommnar han om. Ett tag vakna han varje morgon 1 timme tidigare, då krymte jag em. luren o sen var problemet borta.Han sover nu 12 tim. natt , 45 min. fm., 1,5 tim. middagslur, 20 min em. Om du ramsar när han blir arg, funkar det tror du?
:D /indra
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"