Dagbok Gastsjö Camp 2007

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

ser att mitt PM till Anna inte är öppnat.

Tyvärr :cry: :cry: kommer vi inte till Gastsjön idag. Sjukdom gör att jag stannar hemma och kurerar både mig och familjen. Just nu är det bara Malte som är "på benen" Hoppas ni ser detta och inte funderar på vart jag är någonstans.

Massor av kramar alla
:heart:
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad trist, Linda :(
Visst är det tråkigt att inte kunna åka och träffa det här härliga gänget... Vi får satsa på nästa camp :wink:
krya på er, hela högen :!:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej igen

Natt två avklarad. Lillpojken vaknade vid ett tillfälle och svarade så fint på ramsan. Storkillen fes så att taket lyfte men sov sig igenom hela natten.

De andra två som kom till inatt vaknade och höll låda i vargtimmen, men somnade till slut om.

Idag har vi haft besök av Mammamy och firat Vilhelm som fyller ett år. Tårtor, presenter och ordentliga hurrarop uttdelades. Anna drog Safarin och lockade som vanligt till många skratt.

Ikväll ska kurmamoorna vara med under läggning samt vargtimme. Ingen här är särskilt utmattad av våldsamt kurande då de små barnen sovit som små grisar i ren lättnad.

Fortsatt rapport kommer.

LindaVega: du är saknad. Krya på er ordentligt nu.

/Camparna
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Igår natt hade jag den stora glädjen att sova på logen tillsammans med sex stycken säkra sovare. En liten hade lite svårt att komma till ro pga övertrötthet men efter ramsor sov även hon gott. De andra små sov som stockar fastän liten tös skrek.

När alla SS sov snäppte jag det däringa Baby Watchen och gick ner till Annas hus och intog en sen middag.

När maten var intagen smög upp till Logen igen, möttes av mjuka härliga snusningar och lite förkylda snarkningar :) . Tog en dusch innan jag kröp in i lilla rummet med en kopp Oboy och en trave tidningar. Sen sov jag så gott hela natten lång vilket även alla SS gjorde.

Snacka om coola ungar :heart:

När klockan var fem i sju stormade vi in och väckte hela gänget. Emil sov som en liten gris och blev förvånad över att det redan var morgon och dags att stiga upp.

Vi skulle kunna ha hela Logen full med SS, det är inga problem så länge de är vana att sova borta under lite underliga men trygga omständigheter.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Låter verkligen trevligt! :D

Kan du hälsa alla från mig och Sofia, som har idag blivit döpt till "Satu Sofia Carolina" mot "mörkrets makter..." 8)

En väldigt fin och trevlig dopceremoni, min lilla stora sötsak blev lite ledsen när jag stod därframme och läste Gibran, då kom han på var mamma var, annars satt han i bänken med mormor hur lugnt som helst. Sök tankfullt på pekfingret och funderade över det kristna budskapet. :-s

Sötsaken den yngre; hon tyckte inte dopvattnet var riktigt 37-gradigt, men annars så... när prästen höll upp henne över församligen passade hon på att hålla lite tal. :heart:

Vi har haft en väldigt trevlig dag med tillhörande Finlandsbesök - men jag har saknat er, och att jag inte kunde åka som planerat var.

En annan gång.

Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej igen.

Tredje natten avklarad. Kurbebbarna är bara för underbara. Lilllfisen fick sig en ramsa miss i nassen som han tacksamt tog emot. Storprutten sov så gott så, vaknade lite tidigt men var helnöjd.

Idag åker en del hem: J och Å med sina tre som har en lång resa framför sig. Hege stack igår och Åsa med 2 imorse. Mammamy och JennyH försvann även de.

Måste bara få säga att Blommans bröd är ljuvligt. Varje morgon har det funnits nybakat bröd till oss allihop och idag bakas det tårtor som ska avnjutas under dagen. Ikväll blir det avslutningsfest för hela gänget.

Forsättning följer....

/Camparna
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack snälla Kantarella och SusanD för rapport i frn vackra Gastsjön!
Jag hade så gärna tittat in på en kaffe :wink: men min kära svärmor är hos min svägerska som behöver henne just nu, och min käre sambo jobbar hela helgen - men i tankarna är jag där :D

Vilka kurbebbar - det måste betyda att ni gjort ett toppenjobb! Och så underbart med logbarnen, så häftigt :!:

ha en riktigt bra avslutning nu! (Har ni tittat på fimen, förresten?

Kramar till er alla :heart:

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Tackar för de trevliga rapporterna. :heart:

Hur många SSar sov på Logen tillsammans? Jag och Guben kan inte fatta att alla SSare sover ihop och inte verkar ligga och tjattra med varandra :P .

Ni är ju bara såååå fantastiska =D>

(hoppas på lite skrönor här sedan :wink: )
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Hege

Inlägg av Hege »

Ja, SS barnen sov verkligen som grisar på logen, det var så man nästan inte trodde vad man såg.

Och i sitt stilla sinn önskade man att någon från FL/AFF/SB hade fått vara med och se med egna ögon hur man inte bara får ett, men SEX (tror jag det var) att sova genom hela natten, på främmande plats, utan sina föräldrar i samma rum, och i hop med främmande barn. Hos den där förfärliga AW! Och sen förstås ödmjukt rapportera att här har man minsann haft fel med hensyn til både kuren och kvinnan. Ja, så kan man önska...

Och dessa barn var utvilade och trevliga på dagen, både mot andra barn och mot oss vuxna (som dom heller inte kände från förr). Inget gnäll hörde jag, inget tjat, jag såg inger osäkerhet eller klängande, minimalt med konflikter såg jag, jag såg bara såna saker som gör att man känner att man vill ha flera barn. Det var så man önskada ta någon av dom med sig hem. Jag är nu stormförälskat i lilla Karl och hade gärna haft honom med i ryggsäcken när jag åkte hem altför tidigt på lördag kväll.

Underbart har det varit att vara med på denna camp, hur roligt som helst att få sätta ansikt på några av nicknamen som finns här på forumet, och inte minst få spendera så mycket tid med folk som tänker likadant om barn, som man inte behöver förklara för, därför att alla är inneförstått med samma saker.

Och inte minst få vara med och känna värmen som strålar från kvinnan med det stora hjärtat, och värman från hennes "sektmedlemmar". Jag känner minsann att jag har fått vara med om något helt unikt.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

OJ :!: :shock:

Detta gjorde ju inte min :mrgreen: mindre precis :lol: :!:

Ååååhhhhh... Vad jag längtar till att få se och träffa alla så här med egna ögon. :heart:
Nu VET jag vad jag skall drömma om på nätterna och tänka på när jag inte kan sova. :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
J och Å

Inlägg av J och Å »

Halloooooo!!

Nu är man bänkad här igen då. Anlände hem ca 17.30, stannade i Gävle och gick på IKEA. När vi stod i kassan var det en tjej som tittade så på mina små tjejer som stod upp i vagnen och snackade. Jag log lite till tjejen och vände mig för att hålla koll på Karl, och då kom en till tjej likadan :wink: . Enäggstvillingar. De var så glada över att vi inte klädde dem lika.

Resan gick kanon. Alla barnen var så nöjda. Karl tog sig en liten lur redan innan Sundsvall! :shock: Snacka om att han var trött.

De sista fem milen var inte kul, vilka röster de har damerna. -Oj vad de låter, sa Karl.
Vi drog på Brucan ännu högre och pratade och låtsades inte höra och så sov de. Fick en liten kortis.

Rapporterar mer om själva campen sen. Nu ska bilen tömmas, tvätt sorteras, paket slås in till Karl........ en stor dag för gossen i morgon. Han hann iallefall berätta för mormor och morfar att han varit på semester och haft så kul. Och att han sovit med alla barnen!

kram på er!
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
mammamy

Inlägg av mammamy »

Hej och tack för senast, verkligen superkul att få se vilka J och Å var, (liksom alla de andra). Skönt att höra att ni är välbehållna hemma, ni hade lång väg att åka. Jag beundrar er för den långa resan med alla era fantastiska barn och även jag kunde ha tänkt mig att stjäla älsklings Karl, maken till omtyckligt barn har jag aldrig mött!!!
Jag är också vädligt glad att jag fick så lång stund tillsammans med dig Hege och din fantastiska berättelse om ert storartade arbete med storasyster, den kommer jag aldrig att glömma. Boken är beställd!
Risken finns att jag kommer att ha mindre tid till forumet framöver då jag skall försöka jobba lite mer nu, men när bebisen är född och om allt går väl så kommer jag garanterat att hänga här dagligen igen till hösten.
Än en gång tack för senast, vi hörs och ses och syns på forumet!
mammamy
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
kokos

Inlägg av kokos »

Era rapporter gör mig rörd. Tack! Jag är så imponerad av er alla - vilket jobb ni har gjort och vad kul ni verkar ha ha haft. Om jag fattade det hela rätt har ni avslutningsfest nu ikväll, fira ordentligt. Önskar jag vore där. Kram på er.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Solglimt

Inlägg av Solglimt »

Vad avis jag är - önskar jag också fått va' med!!! Men NÄSTA år så!! Så roligt att ni haft det så bra och trevligt, samt att kurandet gick så smidigt...Kram på er! :)
Lycklig mamma till tvillingar födda i april -06
J och Å

Inlägg av J och Å »

Hege och Mammamy :heart: Karl har haft så roligt å är så stolt!
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"