vilket andningslarm är bäst /mest värt pengarna?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
JH

vilket andningslarm är bäst /mest värt pengarna?

Inlägg av JH »

Vi hade inget andningslarm till vår första dotter, men nu när vi väntar nr 2 om ett par veckor så tänkte vi införskaffa ett. De är ju ganska dyra, så nu vill jag veta vilka andningslarm ni har och vilka ni tycker är bäst, så att man inte gör ett felköp!
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Jenny!

Till Olle hyrde vi ett larm för vi "upptäckte" inte SHN och BB förrän när Olle var 6 månader. Jag vet att många har använt Baby Sense II och är mycket nöjda. Jag kan varmt rekommendera att du lägger in en förfrågan på "Barnasaker" här på Forumet, där finns det säkert någon som vill sälja ett om ni är intresserade.

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kokos

Inlägg av kokos »

När Adrian var bebis hyrde vi larm från Technomedica. Helt ok men lätt hänt att han kröp bort från plattan (då följde det bara med en platta vet inte hur det är nu).

Till Edvin köpte vi larm, Babysense II. Jättebra. Två plattor. När killen var i vagnen hade vi en där och en i spjälsängen (som vi hade gränsat av en del). Då behövde vi bara flytta själva larmenheten när vi bytte sovplats på dagarna vilket var smidigt. Och nu när vi bara har larmet i sängen och han är mer rörlig har vi båda plattorna i och han har aldrig hamnat utanför plattorna. Vi köpte från andningslarm.se
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
JH

Inlägg av JH »

Tack för svar! Det blir nog ett Babysense då, låter ju bra med två plattor. Så fort lönen kommer är det bara att beställa :D
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Jag hittade denna tråden sen innan och där svarade jag också att vi har Nanny II. Det kommer också med 2 plattor.

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... highlight=
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!
Vi hyr från technomedica och det stämmer att det bara är en platta från början, men det är bara att be om en till när det verkar som att det behövs (vid 2-3 mån kanske) och så kommer den på posten!
Tycker det är smidigt att hyra, men frågan är om det kanske är mer ekonomiskt att köpa ett eget larm.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"