Nu måste jag ha hjälp!!! [-o<
Läget:
8.00 Frukost: Välling i flaska
8.30 Lite juice, yoghurt och smörgås (=pålägg) med mamma när hon äter frukost
11.00 Lunch: 1 stor burk puré, 1 liten burk fruktpuré, 1 dl mjölk samt plockemat av vår egen mat
14.15 Mellis: Smoothie med yoghurt, bär, banan och havreflingor
17.00 Middag, som lunchen men ingen mjölk
19.30 Nattslurk: Välling
Hon har på sistone minskat drastsikt på vällingintaget både morgon och kväll. Från att ha druckit 200-250 ml är vi nu nere på 70 ml på morgnarna
Detta vare väl okej om jag kunde utgå från att hon är mätt, men samtidigt har hon börjat gnälla --- gråta vid läggningarna samt vakna flera gånger per natt och storgråta
Jag vet att aptiten minskar efter 1 år men hon har istället börjat äta mer puré tycker jag. Och vällingvägran känns inte bra med tanke på gråten. NÅT måste jag ju få i henne före läggningen - men hon HATAR all form av gröt och jag skulle ju helst slippa mata med sked då hon alltid ska mutas för att öppna munnen
Tre kindtänder har dykt upp de sista veckorna. Kan det ha med saken att göra? Men i så fall borde det ju påverka alla måltider
Har också försökt servera vällingen ur pipmugg istället men det är ingen skillnad.
Är det för mycket med 5 måltider nu kanske
Jag vet inte ut in längre, och att revidera hela matschemat känns inte bra eftersom vi vill äta middag samtidigt allihopa kl.17. Det samt att hon sover natt 20-08 är utgångspunkten
Råd? Förslag? Tankar?
Anna