HJÄLP!! 111tim eller 12tim natt....vad är egentligen bäst?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
solblomman

HJÄLP!! 111tim eller 12tim natt....vad är egentligen bäst?

Inlägg av solblomman »

Hej på er alla kurare....Har läst SHN-boken o även tittat på filmen som följde med boken. Undrar bara om jag ska köra 11tim el. 12tim natt för min lilla guldklimp när jag ska börja kura på fredag :?: På filmen var det en liten Filip jämngammal med vår son o han hade 11tim natt så då blev jag lite fundersam :!: Jag vet inte om det har någon betydelse, men vår son ammas än så länge bara (förutom smakportion av potatis sen några dagar tillbaka). Kan han ändå klara 12tim natt :?: Hur ska jag göra :roll:
solblomman, mamma till Alvin född okt-06 (kurad mars-07) och Ella född juli-09
solblomman

hoppsan....

Inlägg av solblomman »

oj då blev visst en etta för mycket...ska förstås vara 11 timmar :lol:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Det bror helt på rytmen. Vi har en liten kille som gärna sover som en liten gris mitt på dagen. HELST tre timmar. Då passar ju 11 timmar rätt bra. Han är dessutom både kvällspigg och (relativt) morgonpigg.
Hans far har sena arbetstider och då känns det fel att natta redan 19.30 för 12 timmar.
Andra barn har svårare att komma till ro på dagen, plus att man som förälder kanske gärna har barnfritt på kvällen, och då passar 12 timmar bättre.

Smaksak, helt enkelt. :D
duggan

Inlägg av duggan »

hejsan, jag håller med torpSara man vet ju ungefär vad dom har för rutiner..min man vill absolut inte sova mer än 45 min åt gången på dagen, så om det hade gått hade min kille fått sova alla 15timmar på natten istället :roll: nää skämtåsido känn efter och prata ihop med sambon, men jag kan säga att det är lättare att dra ner från 12 timmar till 11 om natten om man sen skulle vilja ändra, än tvärt om. 8)
Lycka till nu till kur-start!!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
solblomman

Inlägg av solblomman »

Okej....då ska vi nog prova med 12timmars natt till att börja med :D
En annan fråga jag har är om det är dumt att börja kura när vår son hostar en del på natten(efter en förkylning) eller tror ni det går bra ändå :!: :?:

:roll: Å så en fråga till....Det ska ju vara en o samma person som kurar de först två nätterna eller hur, men ska det då vara samma som tar det på dagarna också :?:
Kraaam på er o tack för snabba svar
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"