Dag 4 och kaos!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
knasen

Dag 4 och kaos!

Inlägg av knasen »

Hej! Har nu kört SHN kuren i fyra nätter, är inne på fjärde dagen. Dygn ett var jobbigt, men redna på dygn två så sov vår dotter (närmare 7 månader) riktigt bra - behövde bara ramsa två gånger på natten och under dagen somnade hon på två minuter utan protester. Dygn tre fortsatte lika dant, men nu är det kaos. Igår natt fick vi ta till buffet igen och det skreks och gnälldes i långa perioder. Likaså idag när hon skulle sova middag. Hysteriska skrik. Vad är det som har hänt??? Så fort hon läggs ner i sängen så blir det skrik. (Vi ser till att hon skrattar och är glad innan hon läggs ner, men ändå skriks det.) Jag lägger henne till rätta, ger ett iktigt kort buff som markering att hon skall sova och ramsar mig sedan ut. Medans jag buffar är det lite gnäll och sedan kommer det stora skriken. Ska jag buffa längre (trodde inte man skulle behöva det längre)? Kan det vara återfall redan? behöver tips och råd!!!
br

Inlägg av br »

Hej
Det verkar ju rulla på bra för er! Men räkna inte med att allt ska funger aefter bara fyra dygn! NEdan har jag kopioerat från Annas Lathund ( läs gärna den igen ) som finns här p åforumet ( jag har inte fattat hur man gör sån där Quote så jag har kopierat annas text , får väl ta tag i mig själv och lära mig hur man quotar!)

"Fömodligen får barnet ett återfall. Det tycks som om de små barnen måste göra en sista djupdykning i eländet som var förut, innan de kan lämna det bakom sig för gott. Gustav kan skrika och bära sig åt värre än du trodde var möjligt. Låt inte det rubba dig. Du har verktygen! Mobilisera attityden av självklarhet och ge honom de svar han kräver. Återfallet går förbi på en natt. Gå verkligen inte omkring och oroa dig för det (eller för något annat); då släpper du strax in den så nogsamt bortmotade vargen. "

Kör på!
rapportera vidare
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
JH

Inlägg av JH »

Håller med br (och AW såklart! :D )!

du är ju bara på dag 4 och det verkar ju gå jättebra! Fortsätt bara med en självklar attityd och försök att INTE oroa dig! Det går lite upp och ned de första veckorna för de flesta verkar det som (även om det i lathunden står att "lugnet ska sänka sig" redan natt 3 :wink: )

Fortsätt bara och gå in och läs igen om du börjar känna dig osäker på hur du ska göra!
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
kokos

Inlägg av kokos »

Det kan ta lite tid innan lugnet helt sänker sig. Tänk hur lång tid din dotter fått på sig att få knasiga sömnvanor (7 månader, eller hur?). Då är inte 4 nätters kurande så lång tid, om du tänker efter.

Jag tror att detta var ett litet återfall. Hon ställer frågor: är ni helt säkra på att det ska vara så här? Ni svarar rätt. Men se till att backa nu. Buffa inte för ofta: försök att låta ramsan ta över så mycket ni bara kan.

Tycker att det verkar gå jättebra för er!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"