Några frågor innan schemastart..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
gnillis

Några frågor innan schemastart..

Inlägg av gnillis »

Hej
Vår lilla tjej är nu 9 veckor och vi har ännu inte spikat något schema och heller inte infört 8 timmars natt.Det har varit lite krångel med amning och hunger o ersättning i en salig röra så det beror helt enkelt på att jag inte haft kraft kvar att bita tag i schema och bara tanken på att ta kampen med att hon inte skulle få amma på natten har känts overklig.. :?
Trodde i min enfald att det med att införa standarsmodell som nu är uppe i 2+2 på dagtid skulle bli någon slags struktur och mönster att ha som grund till schema men icke!Dagarna funkar skapligt och går oftast i dessa 4-timmarsintervaller men tiderna är olika varje dag.Ibland uppe 6 och iblan 8 vilket gör att de sena kvällarna efter 4 mål sover hon ofta 6 timmar och de tidiga kvällarna blir det oftast mat två gånger per natt med mellan 3 och 4 timmar mellan-börjar kännas ohållbart nu.
Känner mig rätt osäker på hur jag ska lägga upp tiderna eftersom inget tydligt mönster finns-har skrivit upp alla tider och det är oftast natt någon gång mellan 21 och 23 och morgon mellan halv sju och nio.
Tips :?:
Jag har läst en hel del här på forumet och även i boken men skulle behöva lite råd för att känna att en större attityd av självklarhet ska kännas möjlig.Vill inte införa något som känns osäkert redan från början :)
Ska kanske tillägga att min oro till att kapa båda nattmålen samtidigt är att Lilltjejen är ganska stor och hungrig.Hon är nu som sagt nio veckor och väger 6.7 kg-glad alltsomoftast men hungrig ännu oftare.

Ska också tillägga att det första sovpasset på morgonen oavsett om det infaller klockan 9 eller 11 oftast tar en timme att somna på för att därefter sova en timme. :shock: Kan det vara ensamlek hon efterfrågar utan att korkade mamma begriper för hon vill absolut inte ligga på mage och buffning blir hon vansinnig av just detta pass.I och för sig är hon lite täppt i näsan oxå så det kan ju vara orsaken ..Hon får då ligga på sida/rygg istf på magen och ligger i sängen och tittar på sina saker rätt nöjd tills hon somnar då jag vänder henne på mage och hon sover vidare.
Glad för tips och råd.
JH

Inlägg av JH »

Har inte mycket svar att ge, men undrar om du måste "kapa båda nattmålen samtidigt"? Hon är två månader, det innebär 8 timmar sammanhängade nattsömn. Då blir det ju ett mål på natten/tidig morgon, eller? Om hon inte går och lägger jättesent!
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
gnillis

Inlägg av gnillis »

Kanske formulerade det lite galet-menade egentligen att jag kanske i första skedet skulle satsa på 6 timmars sammanhängande sömn och sedan öka till åtta?!Enklare att jaga undan sina egna vargar med en lite försoktigare start? :oops:
JH

Inlägg av JH »

Ok! :D

Vad jag har förstått av andra frågor och svar, så är det MYCKET bättre att bara köra rakt av!

Om du matar mindre på natten så kommer hon att äta mer på dagen, så enkelt är det! :D
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
gnillis

Inlägg av gnillis »

Okidoki :)
Kanske är just mina egna vargar som ställer till det-ska sätta mig ner ocj försöka spika tiderna och sätta tänderna i uppgiften snarast...
Idéer om svårigheten att komma till ro på fm-passet?
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"