MAGLÄGE- HUR gör man för att få dem att ligga på mage??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Carin1

MAGLÄGE- HUR gör man för att få dem att ligga på mage??

Inlägg av Carin1 »

Hej på er! Jag ska genomgå kuren i Gastsjö med min lille Tim (061102) och försöker få honom ligga på mage, men det funkar ca 2min då han stödjer sig på armarna o håller upp huvudet, för att sedan lägga ner ansiktet i marken och bli jätteirriterad och grinig...jag som trodde det "bara var att lägga dem på mage" men då han ju är van som nutidens bebisar att ligga på rygg så verkar det som att han glömt detta... :( Jag vore jätteglad för råd o tips och om det är någon som känner igen sig. Det är ju bättre för motoriken också att ligga på mage resp. att huvudet inte blir platt. Något tips om detta då jag känner mig lite orolig för att han glömt detta och rentav "taskig" då jag pressar honom?
Mvh, Carin & Tim
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

På höjd så man ser nått! Här funkar skötbordet, köksdito och köksbänk! Nu går det allt längre stunder på golvet också, men bara en tredjedel så mycket... Vänd innan det blir för trist, det är ju värsta träningspassel för små ryggklenisar. :D
kokos

Inlägg av kokos »

Över ditt knä kan du också ha honom på mage bara för att vänja honom lite.

Och sen kan du lägga dig själv på mage mitt emot honom på golvet och prata med honom. Börja med en kort kort stund och öka gradvis. Intressanta saker skahan ha att titta på. Lyft upp honom innan han hinner bli arg.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"