Hög feber vätska (amma) på natten????

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
j?ka

Hög feber vätska (amma) på natten????

Inlägg av j?ka »

min flicka har fått hög feber 40,0 hur göra i natt kan hon klara hela natten utan vätska??
ska jag ta upp henne om hon blir ledsen och amma henne??

försöker i dag följa schemat men ammar mycket oftare.

I natt fick hon feber hon var ledsen och gämrade sig stund vis men somande efter en stund, men jag tog ej upp henne, förän hon skulle stiga upp kl 07,00

Då hade hon 39,3 att jag inte kollade henne på natten trodde hon bara hade lite gaser i magen, dåligt rapad.
Känner mig jättetaskig... :oops:
Alice född 13 aug -04. SHN kur 11 Jan.
Frida född 27 feb-07 SHN kur 16 aug.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ta inte upp om hon är ledsen. Lugna i sängen först.
Sedan tycker jag att du får avgöra själv om du vill amma eller inte.

Men gör du det så gör ingen grej av det. Ta upp, amma och lägg tillbaka igen. Bestäm gärna själv vilka tider du tycker att hon ska få fylla på, så slipper hon ta det ansvaret själv.

Du behöver ju knappast väcka utan ta upp ur sängen och lägg till. Då kan du ju också ramsa omhon skulle vakna vid andra tillfällen, för då vet du ju att hon fått det hon behöver.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
mammamy

Inlägg av mammamy »

Hej Jåka!
Det är ingen fara att sova med feber, det klarar dom! Men det kan mycket väl vara så att dom sover bättre med lite lägre feber :wink: så är febern hög kan man bjussa på lite alvedon om man önskar. Ingen skada skedd och ingen anledning att känna sig taskig alltså. Det går åt mer vätska vid hög feber men inga astronomiska mängder om det inte är kombinerat med diarreer eller kräkningar. Vad jag vill ha sagt är att visst kan du gärna erbjuda vätska på natten men det viktigaste är att du gör det som känns rätt för dig, då förmedlar du lugn och trygghet till den lilla. Tänk på att inskränka trafiken till henne så att du inte släpper in några onödiga vargar. Krya på er!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
j?ka

Inlägg av j?ka »

natten gick galant hon fick suppar innan hon skulle sova, hade då 39,3. svalt i sovrummet och lakan som täcke. hon sov som en stock hela natten.
Väkte henne som vanlit kl 07,00 Hon var feberfri!! :D
Alice född 13 aug -04. SHN kur 11 Jan.
Frida född 27 feb-07 SHN kur 16 aug.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"