Träning -07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Malin, 3-barnsmor

Inlägg av Malin, 3-barnsmor »

blomman: Nej, inte mountainbike, utan "vanlig" cykel. Köpte en ny cykel för ett par år sedan, har alltid gillat att cykla, och gör det gärna för motionens skull. Här där vi bor finns massor av mysiga skogsvägar, med bara fågelkvitter (och en och annan björn... :shock: ) som sällskap (såvida inte grannfrun hänger på... :wink: ).

Promenader och cykling på våren/sommaren, är de motionsformer jag tycker bäst om, och jag hoppas på att komma igång lite mer nu. Men just nu ska jag ut med mina pojkar och åka bob och madrass i backen - det måste väl räknas lite grann......... :lol: :lol:
Flicka född -9809
Pojkar födda -0207 och -0410
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Provade att gå och hämta posten igår...(en rejäl promenad) men he gick inte så bra :cry:

Jag saknar att röra på mig!

/Fjällmor
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:cry: :twisted: :cry: :twisted: :roll: :shock:
Jag har haft veckan från h-vetet!!!! :twisted:
Ja, om nu någon orkar så läs förklylningstipstråden... :twisted:
Värsta,värsta sortens influensa som kulminerade i en magsjuka som inte var av denna värld :shock: :shock: :twisted:
Jag är ledsen över att svika er denna vecka, men jag känner att någon träning lär det inte bli denna söndag heller :cry: :cry: :cry:, så det bidde ingenting denna vecka :cry:
Men magen är platt och fin och utan innehåll :cry: :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jo, det känner jag igen - platt mage utan innehåll. :roll: Stackars dig!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

hu... dags att byta trådtitel till "sjuklingarna - 07"... :?:

Krya-på-dig-Kram!
/Fjällmor
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jösses, själv har jag varit däckad i ryggskott och en stooor bunt med jobb de senaste veckorna. Hann med ett pass spinning förra veckan, men vad hände nu? Jag blev FÖRKYLD!! Det är inte sant. Och inte får jag träna hur som helst för min sargade rygg heller. Ska börja någon slags jättedyr stabilitetsträning under uppsikt av kiropraktorer i slutet av februari. Känns ju himla sexigt... :?
Träning 2008, anyone? :lol:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :lol: :lol:
med humorn i behåll tränar vi skrattmusklerna 2007 och övriga kroppen 2008 nya mamman, eller hur...?
:lol:

Imorgon kommer doktorn till fjälls så då får vi se vad som spökar i kroppen min, hoppas jag... [-o<

/Fjällmor
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Nya Mamman, jag stabilitetstränar med pilatesboll med program från sjukgymnast (för ryggen). Kanske kunde det vara något i stället för en "svindyr" träning?

Min vecka började ack så bra och strörtdök liksom förra veckan. Av samma anledning... :twisted: Gick mitt favoritpass med skivstänger i onsdags, tänkte gå 17.30 på fredagen och maken stressade hem för att jag skulle hinna - bara för att se att det sista passet på fredagen gick 17.00 så jag missade ändå! :evil:
Så då var det söndag som gällde och tror ni inte jag blev magsjuk - igen! :twisted: Nu tror ni att jag tokfestar på lördagar och ligger och är bakis på söndagar men så är icke fallet. Även idag har jag stapplat runt dubbelvikt och svärmor fick komma som avlastning....

Ny vecka och förhoppningsvis är magen i form till på onsdag. :D
En goding till son född 0603 :heart:
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Hej hej!
Här har kylan gjort att jag dragit mig lite för att göra mina promender, men tränat på tantjumpa har jag iallafall :) Förra veckan satte jag igång igen, och idag ska jag iväg på nästa pass. Hoppas att jag itne ser lika förvirrad ut den här gången, för förra kändes det som om jag flyttade runt ett mindre kylskåp, och att hänga med i alla steg och höftvickningar mm var ju riktigt komiskt. Idag skulle det bli ny rutin, så då är vi förhoppningsvis alla lika förvirrade :)
Jobba på med ert goda tränande, själv funderar jag på hur jag ska få bort mitt otroliga godissug, för att smäcka i sig fazers blå flera gånger i veckan hjälper inte direkt vikten att gå ned. (ja det är vikten som måste gå ned, själv utgår jag ifrån att jag ser ut som en riktig donna ;) ) Och det börjar bli akut nu, för nu ar mammabyxorna tånga i runt låren, och så grova ben har jag aldrig haft när jag varit ogravid. Måste göra något innan arbetskamraterna tror att jag är gravid igen :)
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Hej hej!
Hur går det för er flickor??
Här är det dansande kylskåpet igen :) :lol: :lol: :lol: :lol: 8) 8)
Gårdagens dansaerobic var lika förvirrande som förra, men jag ger inte upp, för jag hängde med bättre den här gången iallafall. Drömmer om ettt fotarbete och grace i kroppen som dansarna i Lets dance, MEN jag har två vänsterfötter och en höger känns det som, ingen ordning på styrriktning alls :shock: :wink:
Nu har jag införskaffat en pilates dvd, och nu finns inga ursäkter för att jag inte kan träna alla dagar, pilates funkar bra hemma, då vardagsrumsgolvet just rymmer så mycket plats som behövs för ett pilatespass :) Så nu är det bara att komma igång. Borde göra sit ups också, men lättjan tar över där, det blir liksom inte av. Men det kommer, jag har som mål att komma i förra sommarens nynköpta partyjeans till sommaren igen, och det betyder två storlekar ned runt låren, så nu gäller det att komma igång.
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Träningsrapport:
Förra veckan blev det söndag, eftersom jag varit magsjuk. Men även söndagen var riktigt jobbig. Hade ingen ork alls. Men NIA är så suveränt just med det. Man utmanar kroppen exakt så mycket som man känner och det finns ingen som hojtar att man ska ta i lite till utan verkligen uppmanar att lyssna.
Hon säger att man också ska lyssna på om kroppen vill ha en extra utmaning så det är inte bara försiktighetsprincip som gäller ;)

Men igår var jag i form igen. Jätteskönt! Och så blir det imorgon också. Söndag ska vi vara hon mamma, så då blir det ingen träning. Men det är inte otroligt att vi går en promenad.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

LO :!:

Jag är jättesugen på NIA - vet du om det finns på dvd...?

Kram!
/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ingen aning, men det är relativt nytt i Sverige. kanske kan gå att hitta i USA, men jag är usel på att söka efter sånt.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Hej i sjukstugan! :D :wink:

Idag är det återigen onsdag och skivstångspass. Jag gick trots att idag var första dagen utan magåkomma. Gick väl så där, var liiiite slak i kroppen... Men nu mår i alla fall ryggen avsevärt mycket bättre än i förmiddags och det är ju huvudsaken.

Magen klarade i alla fall av fyllda chokladpraliner med maken så här på Alla :heart: -Dag.

kram
En goding till son född 0603 :heart:
Malin, 3-barnsmor

Inlägg av Malin, 3-barnsmor »

Sammanfattning av de 2 senaste veckorna: njaaaaaaa........ :oops: :oops:

Har väl inte gått riktigt som jag tänkt mig, men istället för att gräma mig över det, så ser jag framåt och försöker ta nya friska tag....! :lol: :lol:

(Var det nån som nämnde 2008....?? :wink: )
Flicka född -9809
Pojkar födda -0207 och -0410
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"