16-mån pojke: Testa SHN-kuren

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
eriksmamma

16-mån pojke: Testa SHN-kuren

Inlägg av eriksmamma »

Hej!
Jag är ny här och jag har lite frågor om sova-hela-natten-kuren.
Först lite bakgrund. Min son är 16 månader. Jag ammar honom till sömns vid 19-19.30 och lägger honom i sin spjälsäng, där sover han max 1,5 timmar. Då tar jag upp honom igen och ammar honom, sedan får han ligga i mitt knä och sova tills jag går och lägger mig. Han sover fortfarande brevid mig och han vaknar 1-3 ggr per natt för att amma. Han är på dagis 7 timmar per dag, 4 dagar per vecka.
Frågor:
1. Jag vill fortsätta amma morgon och kväll, stör detta SHN-kuren?
2. Måste man ta bort nattamning ínnan man börjar med kuren?

Eriksmamma
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Du är så välkommen :D

1. Man kan amma lilla barnet morgon och kväll hur länge som helst. Dock bör man för både barnets och bröstens skull hålla samma tider dag/kväll för dag/kväll (med marginalkvart efter barnets behov).

2. Nej, inte innan men under. Sova-hela-natten-kuren är till för små barn som behöver få ro i sig själva att sova hel natt, utan att alltså äta på natten, och det behöver inte din lilla pojke, lika lite som du själv.

Jag tror du skulle få ett bättre grepp om det hela om du läste allt det grundläggande, upplysande och förklarande som finns här på sidan om kuren - inte bara trådarna med individuella frågor och svar :D

Så kan du återkomma sedan när du tror dig veta, verkligen, vad du vill och har fattat Beslutet :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
br

Inlägg av br »

hejsan
Jag måste bara påpkea att du inte ska testa utan genomföra kuren! Då kommer det att fungera mycket bättre!

Läs, läs och läs! fundera och läs igen! Bestäm dig och genomför! Men var säker på vad du gör och varför! (många på forumet kommer att vara till råd och hjälp!)

Lycka till
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"