Träning -07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Men blomman!
Det låter väl jättebra :!:

Konstigt nog har jag ingen träningsvärk idag, men det kanske kommer 8)

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Kattklo - och alla ni andra tränisar: Jag har inte heller smitit. Bara flyttat. Haft (har?) ryggskott. Tokbråkat för att få igång bredbandet här hemma.
Därav inte mycket träning. Mest obehag hos kiropraktorn. Nu blir det stabilitetsträning och någon slags mental grej för att få med hjärnan på rätt spår: MÅSTE FIXA RYGGEN NU. Inte skutta runt hejvilt på Friskis&Svettig.
Well, well, jag tar nya tag, lägger nyårslöftet på lut och "tjyvtränar" genom att springa upp och ner för trappen jättemånga gånger varje dag. Och så har jag köpt en begagnad cykel som jag tänkte hoja runt lite på i Hagaparken så fort snön försvinner. Alltid något.

Jenni27: Vill du yoga med lite action ska du välja Ashtanga. Det är action, vill jag lova. Ser att du bor i Stockholm och här finns Ashtanga lite överallt. Jag kan tipsa om ett par bra ställen om du pm:ar mig!
Ulrika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

fått tips om aerolates - aerobics och pilates o kombination

Någon som har erfarenhet...?

Jag är ju bunden till dvd'n, finns inte så många pass att gå på här i vildmarken 8)

/Fjällmor
blomman

Inlägg av blomman »

Gymmade igår och har promenerat i skogen varje dag, faktiskt!
Och så blir det gym på lördag, och lördagen därpå börjar poweryoga!
På onsdag börjar ridningen! Underbart!
Har mest blivit sporadisk hästkontakt de senaste tre-fyra åren (efter jag sålde sista hästen) och då nästan alltid i form av att hjälpa folk med problemhästar! Ska bli så kul att rida islandshäst (islandshästridskola) som är välskolade och där det inte är mitt ansvar att få ordning på dem! Så jag kan ägna mig åt MIN ridning! Längtar!
Så nu känner jag att jag har kommit igång med träningen!
Nu håller man bara tummarna för att inga vinterförkylningar ska sätta käppar i hjulet!
Stackars dig Nya mamman, ryggskott, aj,aj! Då gäller det att träna lugnt och rätt...
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jaha...då var det söndag igen.
Det blev bara 2 pass den här veckan... :cry:
Tis + tors cykling och muskler.
I torsdags var jag sjuk redan då, men körde ett lugnt pass ändå... :oops:
Men nu är jag mitt i värsta sortens influensa :cry: , så idag orkade jag helt enkelt inte.
Hoppas jag kvicknar till i nästa vecka!
Och imorgon kommer det ju en reporter hit och allt! :shock:

kram anna
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Japp söndag:
Träning tisdag och idag. Torsdags var värsta huvudvärksdagen, så jag hoppade. Sov i mörkt rum istället.

Idag var Vera med mig sista kvarten på passet. Hon är helt enkelt bedårande. Vi stretchade och slappnade av en del. Hon la sig ner och gjorde så gott hon kunde och var i princip helt tyst. Viskade lite då och då. När det var över ville hon dansa mer - det var ju nästan slut när hon kom. Jag sa att då får vi säga till att ledaren sätter på lite mer musik.
Så hon bara stövlade fram till henne och sa att hon ville ha mer musik :lol:

Och så dansade vi en stund innan vi åkte och tittade på pappa som spelade innebandy.

Tyvärr blir veckan riktigt dålig. Ska till Borlänge och två av tre träningsdagar går bort :( Får väl försöka promenera eller gymma - om det finns gym på hotellet.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

anna:
Reportrar :shock: Vad har jag missat nu?

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Nu förstår jag INGENTING hur man länkar, internet blev uppgraderat idag pratade Per om :twisted:
Nåväl, tittar du här på kackelforum längre ner är det en tråd som heter "Jag ska vara med i tidningen" (om mitt handgjorda papper) Dock inte i Aftonbladet :wink: Bara i Svenljunga/Tranemotidning.

kram anna
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Hej!

Rutten vecka! Onsdag var maken borta så det blev torsdagspasset i stället som iofs är helt ok, söndagspasset fick jag hoppa över då jag blev magsjuk under natten.... :( Idag är jag pigg så förhoppningsvis tar jag igen det ikväll. Ett sämre pass men det får jag köpa.

Bollträning EN gång. Dålig, och nu har jag fått hantlar av maken också. Skärpning Jennie!! :x

:D
En goding till son född 0603 :heart:
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Hej alla duktiga tränade människor.
Nu äntligen har jag fått ok på träning igen, och i morgon är meningen, om nu inte sjuka barn kommer i vägen så ska det bli jymping i morgon. Ser så fram emot det, och jag tycker att träna är kul, men jag behöver hjälp att komma iväg, och att inte tappa sugen efter en två månader ungefär.

Så nu ska jag försöka haka på denna träningstråd. Och jag tänker försöka hålla följande:
träning tisdagar och torsdagar på gym, och en till tre promenader/ vecka beroende på arbete och möjlighet,
så pepp behövs, speciellt för de där promenaderna, de har en förmåga att inte bli av.

Funderar på att sätta som mål att om jag klarar av att komma i form, och inte tappa träningsmotivationen, så ska jag bjuda mig själv på semester till Thailand i 30års present till vintern.
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

hellooooo friskusar!

Här har man laddat med flera träningsdvd'er till träningspassen - å vad händer...?

Ligger däck med magont - strax under höger revbensbåge, i trakterna av lever/galla... Är inte inne så mycket då det gör ont att sitta vid datorn längre stunder...

:roll:

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Drick vatten!
Det kanske du gör, men det är viktigt för att hålla igång systemen.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

tack LO... :heart:
Jo, jag är en vattendrickare av stora mått :wink:

/Fjällmor
Malin, 3-barnsmor

Inlägg av Malin, 3-barnsmor »

Vilken rolig tråd! :idea: :lol: :lol:

Har tidigare varit ganska duktig på promenader (3-4 st 60 min. i veckan), men tappade orken pg.a. sjukdom, julmat och minusgrader i massor. Men man blir ju peppad bara genom att läsa denna tråd!! Vad duktiga ni är! \:D/

Funderar på att hänga på, bara för att komma igång igen. Just nu råder riktig kyla (mellan -20 och -28 har det varit ett par dagar), så de längre promenaderna får vänta tills kylan har vänt. Men sedan... - finns inga ursäkter längre!! Och till våren, när snön försvunnit, tar jag fram cykeln och ger mig ut på mysiga skogsvägar...... :lol:

I´m in!
Flicka född -9809
Pojkar födda -0207 och -0410
blomman

Inlägg av blomman »

Malin, cyklar du mountainbike i skogen? Gjorde jag ganska mkt för två år sen, skitkul, vilken adrenalinkick! Men tyvärr så ville inte min veka ländrygg (har överrörliga kotor) vara med om det mer än max en gång i veckan. Fick jätteont och fick lugna ner mig. Men annars är det ett underbart träningsätt!
Red första gången i onsdags på islandshästridskolan. Jag har en del träningsvärk i mage och insida lår, men faktiskt inte så mkt som jag trodde, med tanke på att vi jobbade rätt rejält och travade, töltade och galopperade en hel del.
Gym har det tyvärr inte blivit nånting av sen i lördags, har haft för mkt med skolan (läser på nätet), men det får jag ta tag i nästa vecka.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"