Hej!
Vi har en kille som snart är sju mån. Han har aldrig varit jobbig på nätterna, men velat ha ett snabbt nattmål hela tiden. Sedan en tid tillbaka har han dock inte varit hungrig när han vaknat på morgonen och därför bestämnde vi oss att det var dags att ta bort nattmålet. Har gått bra, men han vill verkligen alltid vakna vid 6 istället för 7 som vi tycker att han ska (han somnar kl. 19). Jag har tagit upp honom 6:30 tidigare, men idag tog jag upp honom kl. 6 (eftersom jag är lite orolig) och det kurrade faktiskt i magen på honom. Han är smal (är konstant i rörelse när han är vaken) och hoppade ner en viktkurva för ett tag sedan. Nu har han börjat äta mer vanlig mat och gå upp igen, men han är inte jätterund. Kan det vara så att han faktiskt inte klarar 12 H utan mat?
Hälsningar Carola
Kan han verkligen sova 12 H?
Hej,
Han klarar sig alldeles säkert utan nattmål och att sova skönt i 12 timmar. När han inte äter mer på natten kommer han kompensera det genom att äta mer på dagen men det kan ta ett litet tag innan den poletten trillar ner
.
Kram Susan
Han klarar sig alldeles säkert utan nattmål och att sova skönt i 12 timmar. När han inte äter mer på natten kommer han kompensera det genom att äta mer på dagen men det kan ta ett litet tag innan den poletten trillar ner
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!