bajsbesvär

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Idag har Ella bajsat pastej....(Hmmm :roll: )
Har hållt på i två dagar med att fylla henne till bredden med morotspuré och blåbär. Dessutom majsvälling som faktiskt gillades bättre än vanliga vällingen.

Fick prata med BVC idag som ordnade en läkartid på onsdag. Hon trodde inte att det var något i matväg då vi provat att utesluta det mesta som hon kan reagera på. Snarare att det var något magvirus av något slag. Ja ja vi får se på onsdag.

Jag hoppas i alla fall på att det är på bättringsvägen då hon bara bajsat en enda gång idag och att konsistensen var som den var.

Tack alla för goda råd och allt stöd.
Anna: oavsett om saker och ting är "förbjudna" idag så litar jag en hel del på en mamma som gött och fött nio barn. Te dricks det redan....utan honung. :D

Rapporterar efter onsdag.....

/Åsa
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

mmm...pastej :roll: ....vilket skitprat! :wink: :lol:

Fortsätt rapprtera... :?:

Tack!
och kram...

/Fjällmor
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Rapport:

Pappan var med Ella hos läkaren idag. Han kände på magen, tittade i öron, hals, lyssnade på lungor och inspekterade huden. Hans slutsats: hon har ett infektion i halsen och svullna ögon (!?) = virus i luftvägarna.... :?:
Tösen är inte särskilt snorig men vi har väldigt torr luft här i nya huset så virus tar sig väl lättare in när slemhinnorna är torra. Gällande magen trodde han att hon åkt på ett envist magvirus som läker ut av sig självt så småningom. Tills dess ska vi fortsätta med stoppande mat vilket har fungerat bra. Idag var bajset "normalt". Men aptiten är inte bra. Från att ha ätit två portioner gröt på förmiddagen vill hon numer bara ha fyra skedar. Igår åt hon dessutom bara fyra skedar mat och tre bananskivor till lunch, men idag åt hon som vanligt vid den måltiden så det är hopp om det. Förhoppningsvis är det övergående, men det känns som lite väl mycket sänkning av aptiten för att vara normalt efter ettårs-gränsen - då ju aptiten går ner normalt sett.

Vi fortsätter dock på som innan, med blåbär, morot och te. Nu har sömnen stabiliserat sig igen så jag tror att vi är på god väg.

Tack alla igen. Ni är guld värda :!:

/Åsa
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

så skönt, ändå...om man säger :roll:

Kanske Viggos Risifrutti i den klistrade recepttråden kan smaka lilla damen...? Mången sjukling har överlevt på den :!:

Stor krya-på-sig kram till Ella :heart: ända från Lapplandsfjällen
/Fjällmor
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Viggos risifrutti it is :!: =P~

Men jag utesluter päron som är lösande och havregrynen pga fibrer. Men det ska väl gå bra utan.... eller vad säger fjällmatmor :?: :wink:

/Åsa
marie-d

Inlägg av marie-d »

Jag vill bara påpeka igen att välling kan vara bov i dramat.
Jag känner igen problemet med min son när vi gick över till 8-månaders och 1-års vällingen. Vi fick vänta jättelänge med det.
Sen tror jag också att barn har olika magar. Våran äldsta har lite halvlöst bajs, som en massa bara. Medan yngsta har hårdare mer som en tilltryckt korv ser det ut i blöjan.
Jag har inte brytt mig om äldstas lösare bajs eftersom han går upp i vikt och endast har 1-2 ggr per dag.
Däremot hade vi problem när vi bytte välling. För lite fett och för mkt fibrer kan få en mage att strula.
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"