Behöver lite råd

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
katta

Behöver lite råd

Inlägg av katta »

Vi har börjat tillämpaSHN-kuren sedan exakt två veckor tillbaka på vår 9 månaders dotter. Vi har dock hoppat över buffningen men klappat på magen och lugnat (vet ej om det var dumt) För övrigt har vi ramsat enligt manualen och varit väldigt noga med dagsrutinerna. Resultatet är att hon efter dag tre somnar snabbt på kvällen och sover hela natten (kan behöva påminnas ett par tre gånger per natt) Hon har börjat äta jättebra och sover bra på dagarna också. Hon är glad och nöjd hela dagarna och vi välsignar verkligen kuren :D Men, vi har lite problem. Dels blir hon ledsen när vi ska lägga henne även om vi gör allt för att hon ska ha mycket skratt vid läggning. Hon skrattar och är glad men i samma stund hon ser att hon ska läggas i sängen börjar hon gnälla och bli lite ledsen och hon läggs ledsen. Hon kan protestera sedan en del men somnar ändå snabbt när vi ramsar. Vi läser också alltid en saga, är det dumt? (hon blir lugn av den ibland men ibland är hon ledsen ändå). Läggningen tar max 5 minuter och sedan sover hon, men det är ändå jobbigt att hon fortfarande blir ledsen.
Den andra frågan är att vi de senaste två nätterna har fått "bakslag" kan man säga. Igår natt vaknade hon vi 01.00 och vi fick ramsa tom 02.00! Hon sov en timme och sedan vaknade hon och var vaken ytterligare en timme. Tillslut beslutade vi för att gå in i rummet för att försäkra oss om att allt var bra med henne. Då blev hon jätteledsen men vi fick henne att somna om efter ett tag och sedan sov hon gott till morgonen. I natt vaknade hon till hela tiden, jag ramsade och hon somnade om för att en stund senare vakna igen. Jag minns inte ens hur många gånger jag var uppe. Jag behöver tips och råd :!:
father of sons

Inlägg av father of sons »

Hej och välkomna :D

Vad duktiga ni är!

Tipset är att läsa så mycket som möjligt om kuren (hemsida+forum).
Läs februarikrönikan ang. magläge (er dotter sover på rygg, eller läser jag fel?) Magläget är en förutsättning för kuren.

:D
Senast redigerad av father of sons den lör 12 feb 2005, 12:24, redigerad totalt 1 gånger.
father of sons

Inlägg av father of sons »

Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"