lenita skrev:Ville bara meddela att idag har tutten flygit sin kos Går hyffsat, lilleman är lite argare än vanligt då han ska till att sova, men inget som vi inte klarar av Storasyster får visst ärva lillebrors tuttar
Lenita
2 nappar borta i en tråd! Härligt!
Kommer gå kanon. Skönt att slippa för lilleman.
Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Vi som i förrgår slutade med tutte åt Valter har nu åter tagit fram den . Han suger FRENETISKT på sina händer och allt som kommer i närheten, men blir inte nöjd
Kan det vara så att det värsta sugbehovet inte gått över änn
Har försökt få honom att sova i över en halvtimma men han blir bara argare och argare. (så här har det ju varit sen vi tog bort tutten.... )Tog till slut fram tutten , vilken han tog på en gång, accepterade att ligga i vagnen och blev inte upprörd av ramsan....och nu sover han någon minut senare, vilken fröjd [-o< Vad göra? Vill bara att han ska få sin behövliga sömn och sova gott
Nu har du 2 alternativ:
* Du tror att värsta sugbehovet inte gått över, låt honom ha nappen ett tag till och när du tycker det är dags om kanske 1(-2) mån (inte mer, det tror jag inte) tar du bort den och vacklar INTE utan allt är i sin ordning.
* Du tror att det värsta sugbehovet gått över, och att du bara velade. Suga på händerna eller ett gosedjur, det kan man göra länge, för trygghet eller vad nu skälet är, en del gillar godis, en del cigaretter, en del sina händer eller nallen. (Men napp är så opraktiskt och specifikt, svårt att hitta och störande.). Ta då bort den imorgon och vackla inte, låt honom suga på handen, har han ngt gosedjur?
Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Ville bara berätta att även Hjalmar sög en del på sin hand efter det att jag tog bort nappen men nu gör han inte det längre (det var nu en vecka sedan nappen rök). Plus att han som sagt sover mycket bättre nu. Han är nu i en period där han stoppar allt i munnen men jag tror inte det beror på att han vill ha något att suga på utan snarare att han vill undersöka allt med munnen. Problem har vi dock med sovpasset på eftermiddagen men jag har läst att det är vanligt när de börjar sova hela natten och jag är övertygad om att det inte beror på att han saknar sin napp.
Hjalmars mamma skrev:Plus att han som sagt sover mycket bättre nu. Han är nu i en period där han stoppar allt i munnen men jag tror inte det beror på att han vill ha något att suga på utan snarare att han vill undersöka allt med munnen.
Jag kunde inte sagt det bättre själv Eller lika bra
Pris och beröm Vilken lättnad för er alla.
Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022