Sover hela natten men dagslurarna strular

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Hjalmars mamma

Sover hela natten men dagslurarna strular

Inlägg av Hjalmars mamma »

Hej!

Jag har shn-kurat Hjalmar (tre mån) men inte fullt enligt reglerna :oops: Jag har ett fast schema och han sover nu 10 timmar nattetid (20-06). Helt underbart! TACK Anna =D> Jag förstår inte varför inte alla kör enligt din filosofi :!: :?: Vagnade honom när han vaknade på nätterna men utan ramsa och nu vaknar han bara någon gång under vargtimmen (har ganska nyligen kurat). Däremot sover han inte så bra under dagslurarna längre (har läst att det är vanligt när de börjar sova hela natten), han vaknar till flera gånger och smågnäller en kort stund för att sedan somna igen. Jag låter bara honom vara kvar i sin säng tiden ut utan att göra något, är detta ok? Någon gång skrek han lite mer intensivt och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, provade att buffa vilket gjorde att han slutade men så fort jag slutade så blev han vansinnig (ja, jag vet att jag har buffat lite för mycket innan, så går det när man inte följer programmet :wink: ). Det jag nu undrar är hur länge dagslurarna kommer att strula och om jag kanske skulle införa en ramsa i alla fall. Kunde ju vara bra att ha när han skriker upp sig under sömnpassen. Vad tycker ni?

Johanna
Hjalmar 061025 :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

Hej Hjalmars mamma!

Jag tycker verkligen att du ska införa en ramsa. Den är ett så otroligt bra verktyg som man har nytta av i många år.

Kram och grattis till den nyvunna sömnen önskar Lua. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"