Hej!
Jag skulle behöva lite hjälp med att få till ett fungerande schema så småningom till vår lilla Dante.
Vi vill ha natt mellan 19:30 - 07:00.
Sen vill jag att han ska ha fått ett mål mat och vakentid innan jag hämtar storasyster på dagis kl 15:00. Jag måste gå hemifrån ca 14:45 och då vill jag att han ska ha ätit klart och helst ha somnat i vagnen innan jag går med den! (eftersom han annars bara vaknar till så fort jag slutar rulla den)
Han har nu visat tendens på att vakna 06:15, vilket inte är ok! 06:45 skulle funka eftersom hans syster brukar vakna då.
Därefter brukar han vara vaken till mellan 08:00/08:30.
På kvällen har han varit vaken mellan ca 18:00/18:30 till 19:30/20:00 då vi lagt honom för natten efter bad/mat och umgänge.
Idagsläget ger jag honom en slurk i sömnen vid 22-tiden. Sen vaknar han vid 01:00 och 04:00. Tanken är när vi spikar schemat ha tagit bort både 22 målet och 01:00 målet.
Tack på förhand![/b]
Dotter född 050813 (kurad vid 6 månader) samt en son född 061227 - kör standardmodellen från början!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Gå in på Späda barn och små. Där hittar du Standardmodell-kompendiet och även schemaförslag. Och en massa andra resonemanger kring små Skräp
Dessvärre (
Man får sätta sig med papper och penna och tänka efter före
Och som sagt, till inspiration, hjälp och ledning har du väldigt mycket att läsa på Späda barn och små
Något kurbarn är han ju inte. Än. Tack och lov. Och ska inte behöva bli heller
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Ja, så sant att schemat måste arbetas fram själv!!
Nu när jag tänker efter måste det vara lättare att utgå ifrån bestämda måltider när jag sätter schemat. Där jag ammar bägge brösten och byter blöja inom en timme. Därefter umgänge och sen sova. Visst ska det då vara 4 dagsmål, 1 kvällsslurk innan nattning + eventuella nattmål?
För det var det som brast med lilltjejen, var att varje gång hon vaknade till fick hon tutten vilket resulterade i att hon små åt och sov aldrig några längre pass. Och så vill vi ju inte ha det denna gång!!
Nu när jag tänker efter måste det vara lättare att utgå ifrån bestämda måltider när jag sätter schemat. Där jag ammar bägge brösten och byter blöja inom en timme. Därefter umgänge och sen sova. Visst ska det då vara 4 dagsmål, 1 kvällsslurk innan nattning + eventuella nattmål?
För det var det som brast med lilltjejen, var att varje gång hon vaknade till fick hon tutten vilket resulterade i att hon små åt och sov aldrig några längre pass. Och så vill vi ju inte ha det denna gång!!
Dotter född 050813 (kurad vid 6 månader) samt en son född 061227 - kör standardmodellen från början!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
fudge skrev:varje gång hon vaknade till fick hon tutten vilket resulterade i att hon små åt och sov aldrig några längre pass.
Det låter alldeles utmärkt, det du tänker. Vid tvåmånadersgränsen får du också god hjälp ab lilla älsklingen själv, när han tacksamt tar emot ett fast schema. Och då är det åtta timmars natt som gäller. Kanske 20 - 04 och somna om sedan - en klassiker
Sikta på principen 2-2, någotsånär. Och äta inom en timme, som du själv skriver. Hä' blir fint, som di säger här i Jämtland
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022