Hej alla Kloka!
Skulle behöva lite hjälp och tips...har börjat med kuren och det har fungerat hur bra som helst, utom då vid insomningen. Har fastnat i buffningen. Älsklingen blir, ja man ska ju inte säga hysterisk , men hittar inget bättre ord, så nått åt det hållet. Skriker rakt ut och vill inte lugna ner sig, gör det först efter lång buffning. Måste skamset erkänna att jag i ren desperation lyssnade på dåliga råd och prövade 5 mm innan jag började med kuren. Gick inte så bra och det hela slutade med att älsklingen är rädd för sängen.
Har någon några tips på hur jag ska få sängen att bli en härlig att ligga i och hur ska jag göra för att minska/ta bort buffningen?
Tacksam för svar!
Svårt vid insomning
-
Lua
Hej och
-ligt välkommen!
Vi börjar med några frågor i retur:
Hur har ni det med skrattet till godnattet?
Har ni gjort en regelrätt kur och var i processen är ni i så fall?
Är det KOLmörkt i hennes rum?
Hur gammal är lilla älsklingen? Skriv gärna in det i din signatur så är det lätt att ha koll.
Det är klart att vi ska få ordning på detta!
Kram Lua.
Vi börjar med några frågor i retur:
Det är klart att vi ska få ordning på detta!
Kram Lua.
Hej !
Vill först tacka för att du är gullig och tar dig Tid!
Så här ligger läget:
Min son är om en vecka 6 månader. Vi har läst och läst och kört kuren som vi uppfattat den och är nu i slutet av uppföljnings veckan.
Det har gått bra med sovningen, han sover nu hela natten (vilket är helt underbart) har under första delen av kurens gång vaknat på natten och jag har gett ramsam. Han har tagit den bra och somnat efter en ramsa.
Vi har kört sten hårt med skrattet till gonattet, både före, på väg och i sängen. Det går jätte bra att ligga i sängen och busa med mamma, det är när jag vänder honom till mage som protesterna kommer.
Jag har då buffat honom, för att han ska lugna ner sig, men det är det som tar tid, han vill inte.
Har även povat att buffa lite, ge ramsan och gå ut. Det är som om han inte lyssnar.
Problemet är: Vad gör jag för fel?
Kan det vara så att jag vänt honom vid buffning? eller
ramsar jag fel?
Hänger det på attityden? ( tycker själv att jag har den attityd som Anna påpekar är så viktig. Men visst kan det vara en liten varg svansandes som jag själv inte ser.)
Vill först tacka för att du är gullig och tar dig Tid!
Så här ligger läget:
Min son är om en vecka 6 månader. Vi har läst och läst och kört kuren som vi uppfattat den och är nu i slutet av uppföljnings veckan.
Det har gått bra med sovningen, han sover nu hela natten (vilket är helt underbart) har under första delen av kurens gång vaknat på natten och jag har gett ramsam. Han har tagit den bra och somnat efter en ramsa.
Vi har kört sten hårt med skrattet till gonattet, både före, på väg och i sängen. Det går jätte bra att ligga i sängen och busa med mamma, det är när jag vänder honom till mage som protesterna kommer.
Jag har då buffat honom, för att han ska lugna ner sig, men det är det som tar tid, han vill inte.
Har även povat att buffa lite, ge ramsan och gå ut. Det är som om han inte lyssnar.
Problemet är: Vad gör jag för fel?
Kan det vara så att jag vänt honom vid buffning? eller
ramsar jag fel?
Hänger det på attityden? ( tycker själv att jag har den attityd som Anna påpekar är så viktig. Men visst kan det vara en liten varg svansandes som jag själv inte ser.)
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Ut med sig. Jag säger bara detScoob skrev:Det går jätte bra att ligga i sängen och busa med mamma, det är när jag vänder honom till mage som protesterna kommer.
Jag har då buffat honom, för att han ska lugna ner sig.
Man slutar buffa andra natten på kuren, typ
Busandet, skrattet-till-go'nattet, sköter man - som ni ju gör (också) - utanför sängen, utanför rummet. När det är dags för läggning lägger man bara. Plafs på. Du kan lägga tillrätta, men antagligen behövs inte det heller längre.
Lägg bara, och börja med första "versen" på ramsan medan du reser dig från sängen och går ut, utan att titta på barnet, och dröj inte på tröskeln
Det är otrevligt att tänka sig att man faktiskt stör, om och när man hänger kvar. Men det är sant. Den här lilla älsklingen vet vad som gäller och vill vara i fred
Så lite mer förtroende för lilla barnet vill vi se
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Tack för bra tips!
Från och med nu ..inget buffande.
Undrar, vi går in i rummet säger go natt till lampan, ska jag då lägga ner honom direkt på mage och inte som vi gjort lagt på rygg först.
Måste säga att vi är dig evigt tacksam för all hjälp vi fått, vem kunde tro att vår lilla kille som busade sig nätterna igenom skulle vända och sova hela nätterna. Vi har fått en riktig liten Goding!!
Från och med nu ..inget buffande.
Undrar, vi går in i rummet säger go natt till lampan, ska jag då lägga ner honom direkt på mage och inte som vi gjort lagt på rygg först.
Måste säga att vi är dig evigt tacksam för all hjälp vi fått, vem kunde tro att vår lilla kille som busade sig nätterna igenom skulle vända och sova hela nätterna. Vi har fått en riktig liten Goding!!
Mamma till Alvin född 060803
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Ja, lägg honom på mage direkt, lägg tillrätta sakligt och distinkt och gå ut med ramsan, utan att dröja på tröskeln eller darra på handen.
Det roliga har ni då bakom er. Nu är det dags att sova så gott
Visst är det ett underbart liv
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022