Er litt usikker der. Har en jente på 2 mnd. Helt fra hun var 2-3 uker har hun vært en gråtebaby selv om jeg har fulgt standardmodellen til alle kunstens regler.
Og hun våkner ofte i sovetiden. Har hatt henne i vogn og vognet henne til hun har roet seg til nå. Men er så sliten nå. Fått senebetennelse i skuldrene, så mye har jeg vognet.
Prøver å stoppe vogninga før hun sovner. Aldri har jeg opplevd så mye gråt. (Har 2 fra før)
Skal man vogne/buffe hver gang babyen gråter i sovetiden?
-
theresemor
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Du kan inte ge henne för mycket. Det kommer ut i endera änden
Öva upp vagningstekniken med tyngd i vagnen och avsluta med några skak". Hon är så liten så du kan vagna mycket kort åt gången, men det ska förstås göra nytta.
Ändå hjälper även den bästa tenik dåligt, om lilla magen inte är mätt. Varje gång
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Mamma til Isak f.30.03.06
Hei,
Det er sikkert mye der som Anna W sier i maten.
Jeg kjenner igjen meg med vogninga... jeg var også veldig sliten i armene. Noe som hjalp meg var dette med å lytte og avvente når lillen skulle sove/sovne- noe jeg trodde jeg gjorde. Når samboeren min var hjemme lytta, funderte vi og backa vi sammen. Jeg sto for vogninga (han lærte seg aldri teknikken helt selv:() og han var saklig med hvordan gråten var. Kanskje du har noen som kan hjelpe deg litt?
Når du får riktig teknikk vil den lille bli stille etter bare noen kraftige drag og du avslutter bestemt og skaker litt i vogna (som Anna W sier) og da skal du slippe scenebetennelse...
Det går bra. Snart kan du regne med at hun sover når hun skal.
Fortell gjerne hvordan det går.

Det er sikkert mye der som Anna W sier i maten.
Jeg kjenner igjen meg med vogninga... jeg var også veldig sliten i armene. Noe som hjalp meg var dette med å lytte og avvente når lillen skulle sove/sovne- noe jeg trodde jeg gjorde. Når samboeren min var hjemme lytta, funderte vi og backa vi sammen. Jeg sto for vogninga (han lærte seg aldri teknikken helt selv:() og han var saklig med hvordan gråten var. Kanskje du har noen som kan hjelpe deg litt?
Når du får riktig teknikk vil den lille bli stille etter bare noen kraftige drag og du avslutter bestemt og skaker litt i vogna (som Anna W sier) og da skal du slippe scenebetennelse...
Det går bra. Snart kan du regne med at hun sover når hun skal.
Fortell gjerne hvordan det går.
-
theresemor
Takk for svar begge to
Jenta spiser virkelig mye mat. 200-250 ml mme i tillegg til morsmelk til hvert måltid + et nattmåltid. Og har loddrett vektkurve
Hun sover på magen med alarm. (Ja, jeg er norsk..)
Og vogning trodde jeg at jeg kunne..
Så derfor forstår jeg ikke hvorfor hun er så lite fornøyd. Men sant skal sies, det ble litt bedre når jeg begynte med tillegg. (puppenekt)
Hun heiser seg opp på armene (kjempesterk jente) og hyler i det jeg forlater vogna. Men tystner når jeg drar vogna bestemt. Men vil som sagt ikke finne roen etter avslutnings skakene og vogna står i ro.
Våkner av seg selv i sovetiden til alle lurene utenom den første på morningen
Jenta spiser virkelig mye mat. 200-250 ml mme i tillegg til morsmelk til hvert måltid + et nattmåltid. Og har loddrett vektkurve
Hun sover på magen med alarm. (Ja, jeg er norsk..)
Og vogning trodde jeg at jeg kunne..
Så derfor forstår jeg ikke hvorfor hun er så lite fornøyd. Men sant skal sies, det ble litt bedre når jeg begynte med tillegg. (puppenekt)
Hun heiser seg opp på armene (kjempesterk jente) og hyler i det jeg forlater vogna. Men tystner når jeg drar vogna bestemt. Men vil som sagt ikke finne roen etter avslutnings skakene og vogna står i ro.
Våkner av seg selv i sovetiden til alle lurene utenom den første på morningen
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Och mat tycks hon ju få tillräckligt
Så lär dig avvakta lite längre, och ingrip sedan allt kortare. Läs på i Verktygslådan om vagningen
Se också noga till att hon får ligga på mage och kämpa på dagarna också, på golvet, på mattan, på bordet, med trevliga saker att titta på - spegeln, bland annat. Vänd henne i annan riktning när hon gnölar.
Tänk aerobics
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022