Tips kura 10-månaders?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
EmmaR

Tips kura 10-månaders?

Inlägg av EmmaR »

Vår lilla älskling är drygt 10 månader så det är hög tid att starta kuren för oss. Innan vi sätter igång har jag två frågor:

1. Måste raringen ligga ner och bli sömntung i kroppen innan jag går ur rummet? Hon tycker INTE om att bli solfjädrad/nedtryckt i sängen, då blir hon jättearg och helt hysterisk. Hon kan både ställa sig upp i sängen och lägga sig ner, så då tycker jag att hon kan få göra det. Efter att jag har lagt tillrätta, vill säga. Vill hon inte ligga ner då så slipper hon. Men upp kommer hon inte :P ! Tänker jag rätt?

2. Under uppföljningsveckan ska ju allt sätta sig i lugn och ro, utan diverse aktiviter och övernattningar. Hur pass viktigt är detta? Vi har redan inplanerat att mormor ska vara barnvakt en eftermiddag per vecka i ett par veckor framöver. Äventyras hela kuren om mormor , istället för jag eller pappa, tar med lillan ut på promenad?

Det hade också varit roligt att höra om nån annan har kurat en 10-månaders, och hur det gick?

/EmmaR
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej och välkommen hit.
Har du läst på riktigt ordentligt, så att du VERKLIGEN vet exakt vad du ska göra och varför och när? 8) SJälv läste jag nog fem gånger innan jag började lägga upp ett schema... :shock:

Jo alltså.

1. Det viktiga är att hon är lugn och tyst när du går UT med ramsan! Hur du gör vet du bäst själv. Hon är såpass stor så du kanske har något knep som får henne att komma till ro (I sängen givetvis :wink: )

2. Är det på eftermiddagen vid någon lur och det alltid är promenad vid den tidpunkten kan jag inte tänka mig att det spelar någon roll. Låt mormor ta del av kurmaterialet och få henne att förstå hur OTROLIGT viktigt det är att hålla sig till vad ni är överens om.

Att kura en 10-månaders går utmärkt om vet vad man gör och har rätt attityd :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D 1. Nej, hon blir inte "helt hysterisk". Det är din uppgift att se till att hon aldrig kommer i närheten av det.

2. Uppföljningsveckan kommer efter själva kuren. En sak i taget.

Du har inte läst på och inte förstått, tyvärr. Vänta med kuren tills du är absolut säker :!:

Ja, jag har "kurat" ungefär hundra tiomånaders.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
EmmaR

Inlägg av EmmaR »

Tack snälla för era svar!

Japp, vi ska läsa på, läsa på, läsa på och läsa på ännu mer. Har förstått att vi inte har förstått allt - men det ska det bli ändring på!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Låter bra :thumbsup: Ensam är du inte :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"