Men ändå:
Jag undrar hur jag ska göra om schemat spricker för att Isac inte vill sova på dagen. Tex idag skulle han vila kl 10 var det bestämt, men han krånglade och skrek och somnade inte förrän...kl13:20!! Då har schemat redan spruckit för länge sen, och jag är trött och irriterad samt ovän med min sambo. Hur gör man om barnet inte somnar på de schemalagda tiderna? då spricker ju schemat? ska man hålla barnet vaket då, eller istället söva ändå och strunta i schemat just den dagen?
Och så undrar jag, när vi väl kör igång kuren, ska jag vägra honom mat på natten då hur mkt han än skriker? Han är van att äta var fjärde timme på natten . Alltså om han somnar kl 20, så äter han runt kl 00, och sen igen runt kl 04.
Är det bara att strunta i det helt när vi startar kuren?
Är det nån här som kört kuren ensam? Måste man vara två? jag vet inte om min sambo kommer att stötta mig till 100%, går det att köra den ensam?
Jag är så orolig och nervös...vet inte hur jag ska hitta attityden. Men samtidigt bryter jag ihop om inte vi får ordning på sömnen. vi lever i en ond sömncirkel just nu och hela dagen går åt till att försöka få isac att vila eftersom han är konstant trött.
Tacksam för svar.
kramar//Samira=trött mamma