Tassar in och ger dig all min beundran

Så påläst, så både eftertänksam och förtänksam, så målmedveten och lyhörd. En fröjd är du
Nu kan man som du märker tänka lite för mycket också

och behöva gå tillbaka till scratch i skallen ibland. Diska undan, om man säger

Så ta en titt på "Tips på vägen" ("Tips och inspiration" i SHN-boken) om tidiga morgnar, tycker jag. Det KAN förenkla livet och tysta skallen en smula

Så att du lite, lite grann kan släppa av på det som är ambitionsmedaljens baksida: överkoncentration. Vars ständiga sällskap heter stress.

Skynke tycker jag absolut. Luftgenomsläppligt. Det skulle vara av stor psykologisk betydelse. Du kunde dra för till natten, ramsa utanför osedd och prassla täcke bäst du ville. Mycket snart skulle han bli medveten om att han hade ett eget "rum" och boa in sig där på ett annat sätt än nu med en öppning. Som sagt, av stor psykologisk betydelse för er båda. Ljud i samma rum stör under kuren, det kan man inte komma ifrån. Det försvinner senare, när sömnen satt sig. Då är det ljus och synintryck som stör och förstör men inga ljud i världen, höll jag på att säga. Säkra Sovare vaknar inte ens av nyårsfyrverkeri utanför (det mörklagda) fönstret

Se mitt förslag ovan.

Fortfarande i enlighet med mitt förslag ovan bör han ha en upplysningsramsa direkt han vaknar som lugnt och sakligt, lite förtroligt så där, oss kompisar emellan, upplyser om att det fortfarande är natt, vilket ju inte är så lätt att veta för den som inte kan klockan, om man säger. Ingen pangramsa i stor stil alltså. Men läs
Kanon med dagslurarna. Och med good-bye nappen. Vissa saker ångrar man INTE här i världen, eller hur

Men du ska veta att det alltid är någonting som krånglar, envist, när man kurar, och det krånglet kan sitta i flera veckor; man kan inte räkna med att alla polletter har trillat ner och sitter pålitligt på plats förrän efter en månad tidigast. Och nästan alltid är det då antingen vargtimmen eller en av dagslurarna som tjatigt kärvar i pollettnertrillandet. Så hav tröst och hav tålamod, fortsätt bara lugnt och metodiskt, njut av de fantastiskt trevliga delmålens uppnående och skåda målsnöret där framme som du spränger inom loppet av alldeles kort