Tack, ni kära alla!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Tack, ni kära alla!

Inlägg av annawahlgren »

:D Mina tankar går till er alla, som hållit ställningarna så varmt och kärleksfullt medan jag latat mig på semester, den första alldeles jobbfria på jag vet inte hur många år. Så blir jag också äkta pensionär i år, minsann. Och en rökfri sådan! På tiden, båda delarna. Och i ingenting känner jag mig längre så ensam, som jag alltid gjort förut.

I Gästboken och här, på alla de så välbesökta föräldraforumen, formligen vimlar det av människor som lever och verkar i Barnabokens anda, som njuter sina barn och värnar om deras medfödda livsglädje som så helig som den är och borde få vara, alltid, fjärran all frusen frustration och vanmakt.

Vi har blivit kallade sekt, med mig som sektledare, och fått (och får - vissa fortsätter, elakt och tjatigt) ta sk-t av en kaliber som kunde knäcka en oxe, men vad är det som segrar, alltid och till sist? Det är kärleken. Kärleken till de små, och inte så små, barnen är vad som genomsyrar såväl Barnaboken som min livsgärning rakt igenom, och i den kärleken, som talar i handling, står jag inte ensam ett dugg, vilket oavbrutet bevisas på dessa sidor. Jag vet inte hur jag ska kunna tacka er alla, men härmed göres ett tappert försök!

Den dag jag lägger näsan i vädret för gott vet jag att tusentals, hundratusentals, hjälpande, stödjande kärleksfulla händer tar vid och de finns där redan nu. Så varför skulle inte en "sekt" kunna vara god, en kärlekens sekt? Kärleken har alltid kunnat värva medlemmar och besegrat hat och småsinthet. För en sådan sekt är jag världens stoltaste över att få vara stormamma!

Tack, ni alla mina kära små - och inte så små - barn, i alla åldrar, i växande antal, som lever och verkar i kärlekens styrka, med dess obändiga kraft, och som möts och talar här. Många som hittat hit har skrivit: "Det kändes som att hitta hem." Så ville jag det skulle kännas. Och så känns det för mig. Så känns det i kärlekens öppna, rena famn: man har äntligen hittat hem :heart:

Vilken välsignelse det är, detta internet, där en sekt :wink: som denna öppet kan få dyrka det mirakel som kallas små barn!

Smutsen, misstänkliggörandet, ondskan drar alltid till slut det kortaste strået. Det är den lärdom jag envist tagit av mitt liv och tänker fortsätta tro och veta - med er hjälp, som finns här massiv. Här knäcks inga oxar! Tvärtom! De blir fler och fler och fler!

TACK, tusen tack, ingen nämnd och ingen glömd :heart: :heart: :heart: Innerligen önskar jag er alla en fullkomligt underbar fortsättning på det nya året 2007 :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Välkommen hem! :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:lol:
Hoppas semestern har varit bra, välkommen tillbaka, saknad har du varit
:heart:

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
sandrasundell

Inlägg av sandrasundell »

Välkommen hem hälsar en nykolming! Hoppas semestern var super! :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Ääääääntligen är du tillbaka! :D Tippelitoppen! :heart:

Varma kramar Jannika
Kriszta

Inlägg av Kriszta »

:heart: Välkommen hem! :heart:
Mamma till Adam f?dd 10 dec 2002 och Isabelle f?dd 25 dec 2005
Bibban

Inlägg av Bibban »

Vill bara tala om att det var en ren fröjd att resa tillsammans med Anna, hennes barn och hennes helt underbart fantastiska barnbarn Sally! Vilket härligt barn! Alltid glad! Inga som helst problem med mat eller sömn! Så enkla medel som en medföljande rese-säng och svarta lakan gjorde allt så enkelt.Tidsomställningen löstes så fantastiskt fint! Jag är så otroligt imponerad! Inte ens hemrese-strulet störde detta underbara barns humör!Lång flygresa och ingen extraplats till barnet gjorde oss vuxna oroliga, men det blev inget större problem! Alltid glad, mätt och utsövd! Dessutom den enda av oss som inte hade nåt "mag-strul". Och hon stod ut med alla indier som ville hålla henne, fota henne och på alla sätt beundra hennes vackra, nordiska utseende! Ett helt underbart barn!
Som älskar Mimmia! (Mommo Anna) och vice versa!
Bibbia
Lua

Inlägg av Lua »

Välkommen hem, kära Anna! Vad vi har saknat dig! Vad roligt att du har haft det bra och att du blir av med cigaretterna. Jag slutade röka för 3 år sedan, dock utan Boken. Önskar att jag haft den, men det gick ju bra ändå.

Stor kram från Lua. :heart:
miniz

Inlägg av miniz »

Välkommen hem. :heart:

Kramar Maria.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, tack :lol:

Och välkomna till forumet är ni, sandrasundell :heart: Kriszta :heart: miniz :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"