Gnöl vid nattning

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
maxikaxi

Gnöl vid nattning

Inlägg av maxikaxi »

Hejsan,

Vår kille har sedan kurning somnat in för natten utan ett pip. :) Senaste veckan har inte gjort det. :? Det handlar i och för sig bara om någon minuts protest, men det känns så ovant. Han är ordentligt mätt, glad och vi har svalt och mörkt i sovrummet. Jag brukar ramsa en gång när jag går ut, mest för att jag tycker det är en bra avslutning på dagen (han somnar ju direkt), men nu vet jag inte om jag borde ramsax4 när jag går ut. Jag har inte behövt ramsa utöver min gå-ut-ramsa, men jag vill ju gärna att det ska gå lika smärtfritt som tidigare. Jag har ingen aning om vad hans nya beteende beror på och det ska väl inte spela någon större roll heller?! Kan verka som ett litet bekymmer, men jag vill gärna få bukt med det.

Det blev lite rörigt skrivet men kanske någon begriper vad jag gör och inte gör :)
Hugo 2004-08(kurad vid 4 mån)
Sofia 2006-12 (SM från start)
Petter 2009-04 (SM från start)
Erika 2011-10-03 (39+0)
br

Inlägg av br »

hej
kan säga att sådär kan det vara för lillgrisen hos oss också ! Å sen efter några dagar går det över! :)

De senaste kvällarna har det blivit en protest vid läggning, inget gråt men en markering från sängen! vi kom på att vi slarvade med skrattet till gonatt! :x ikväll när vi la honom skrattade han sig till sömns :D
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
JH

Inlägg av JH »

Jag tycker INTE att du ska skippa ramsan! Den ska alltid finnas där som ett betryggande besked på vad som gäller. På så sätt nöter du in den så att du kan ha den som verktyg om det strular längre fram. :)
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"