Barnvakt!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Sa

Barnvakt!

Inlägg av Sa »

Hej!
Billy sover nu jättebra tackvare kuren!!! Därför har vi vid två tillfällen försökt att min mamma ska lägga honom så att vi kanske ska kunna gå ut en kväll :D. Det går dock så där. Hon har försäkt vid två tillfällen men killen vill inte lungnas av hennes solfjäder utan gnäller och bråkar. Han är inte jätte jätte ledsen men han blir mer och mer ledsen helatiden. Första gången så gick hon ut med ramsan :arrow: han skrek upp sig, hon provade igen och han skek upp sig igen. Då gick jag in och han lugnade sig genast.
Denna gång så solfjädrade hon men utan att han blev lugn (vi solfjädrar alltid ca 2 min innan vi går ut med ramsan) efter ca 5-7 min när han bara blev ledsnare och ledsnare så gick jag in och så gjorde vi buff och solfjäder tillsammans för att sedan ramsa ut tillsamans. Då somanade han direkt.
Känns inte kul om det är så att det bara är vi som kan lägga honom :( .
Är det någon som har tipps :?: :?:
Sara; mamma till Billy 060211!
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej Sa

Mitt tips är mer attityd hos mamma. En andra tanke är att mormor kommer att sköta det där utmärkt när hon är själv och inte har dina orosvargar gläfsande över axeln... :wink: Mormor VET ju hur hon ska göra, eller hur? Och hon fixar det ju, eller hur :!:

/Åsa
Sa

Inlägg av Sa »

precis så har jag också tänkt.. :oops:
Jag blir ju lite orolig att hon inte ska klara det och då känner hon det och sedan känner han de......
Saknar dock lite attityd hos mamma...
Ska kanske gå ut och gå med hunden nästa gång och lämna mamma med min man :wink:
Tack för lite pepp det behövs..
Sara; mamma till Billy 060211!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Mormödrar klarar biffen när vi ömma föräldrar inte står och lägger näsan i blöt. Så är det bara. Och blir det inte som när vi själva lägger lilla barnet så tar det ingen skada av det! En mormor fixar att lugna en ledsen unge så du kan vara helt lugn.

När de får vara ifred, mormor och barnet, så kan hon med all säkerhet uppbringa all den ATTITYD som behövs för att få vederbörande att sova gott.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"